موگرینی: اتحادیه اروپایی تصمیمات جدیدی برای سیستم دفاع مشترک اتخاذ خواهد کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, موگرینی

فدریکا موگرینی مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزیر خارجه ایتالیا گفت: روز دوشنبه آینده در بروکسل تصمیمات مهمی برای سیستم دفاعی مشترک اروپا اتخاذ می شود.

 به گزارش ایرنا به نقل از آژانس خبری 'Nova' ، موگرینی شامگاه دوشنبه پس از دیدار با انجلینو الفانو وزیر خارجه ایتالیا در شهر رم اظهار داشت: نشست آینده وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده در بروکسل برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: الگوی جدید دفاعی، اروپایی خواهد بود و ماموریت آن جلوگیری از جنگ ها و مدیریت بحران ها است. البته اروپا نباید ازاین که بگوید یک قدرت نظامی است، هراسی داشته باشد. اروپا برای این که یک قدرت نظامی باشد نیاز به مدیریت موثرتر و سرمایه گذاری های جدید دارد.

 

وی گفت: اروپایی ها در بخش دفاعی، حدود 50 درصد آمریکا سرمایه گذاری می کنند اما خروجی این سرمایه گذاری ها برابر با 15 درصد انچه امریکا بدست می اورد، است.

 

به عقیده موگرینی ، درحالی که ناتو در باره چگونگی ایجاد و یا افزایش بودجه دفاعی متحدان بحث می کند، اتحادیه اروپا می تواند کشورهای عضو را به یک همکاری هوشمندانه تر برای ایجاد نوآوری و تحقیقات و تولید ابزار دفاعی تشویق کند.

 

وی افزود: بجای 28 طرح مختلف سرمایه گذاری، اتحادیه اروپا می تواند همکاری هایی را که نتیحه موثرتری در قبال سرمایه گذاری ها داشته باشند، مساعدت کند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------