آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

اردوغان: تصمیم نداریم در سوریه بمانیم



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,رئیس‌جمهور ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه با تکذیب اخبار مبنی بر اینکه کشورش برای حفظ حضور نظامی خود در سوریه برنامه‌ریزی می‌کند تاکید کرد که ارتش ترکیه پس از پایان عملیات سپر فرات از اراضی سوریه عقب‌نشینی خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری در شهر آنکارا قبل از سفرش به پاکستان بار دیگر تاکید کرد، شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه که ترکیه آنها را سازمان تروریستی تلقی می کند، باید به شرق رودخانه فرات منتقل شوند.

 

وی گفت: نیروهای مورد حمایت این کشور در سوریه بعد از اتمام عملیاتشان برای بازپس گیری شهر الباب طبق برنامه ریزی های اولیه به سمت شهر منبج در شمال سوریه پیشروی خواهند کرد.

 

اردوغان همچنین هر گونه احتمال همکاری کشورش با نیروهای دموکراتیک سوریه که حاوی شبه نظامیان کرد نیز هستند را رد کرد و گفت که کشورش آماده مشارکت در عملیات آزادسازی رقه از دست داعش است اما به این شرط که تفاهم در این خصوص با روسیه و ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا حاصل شود.

 

وی گفت: در حال حاضر توجه بسیاری به مذاکرات و همبستگی با روسیه به عنوان یک کشور نزدیک به ما و همچنین مساله تماس با شرکای استراتژیک یعنی ائتلاف بین‌المللی و ایالات متحده قائل هستیم.

 

اردوغان از یک سور تاکید کرد که پایان عملیات در الباب به معنای پایان کار در سوریه نیست و از سوی دیگر گفت که ترکیه تصمیم به ماندن در سوریه ندارد.

 

رئیس جمهور ترکیه پیش از این اظهاراتش با فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه در شهر استانبول دیدار کرد.

 

اردوغان همچنین با خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و چند تن دیگر از مقامات دولت این کشور دیدار کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------