آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

درخواست مردم فرانسه برای نامزدی اوباما در انتخابات



براساس آخرین نظرسنجی ها، لو پن با 26 درصد پیشتاز است و پس از وی ماکرون با 23 درصد و فیون با 21 درصد آرا قرار دارند. آمون و ملانشن هم به ترتیب 13 و 11 درصد آرا را در اختیار دارند. با این حساب سرنوشت پیروز انتخابات در دور دوم مشخص خواهد شد.

 هرچه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل فرانسه بیشتر نزدیک می شویم، این انتخابات با رسوایی، شگفتی و آشفتگی بیشتری روبرو می شود. هم اکنون طومار عجیبی تهیه شده است: بازگشت باراک اوباما. اما این بار به عنوان رئیس جمهور فرانسه.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از ان پی آر، اوایل این هفته کمپین اوباما 2017 راه اندازی شد و در آن از رئیس جمهور سابق آمریکا خواسته شد تا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کاندیدا شود. در این سایت آمده است: «باراک اوباما دوره دوم ریاست جمهوری اش در آمریکا را به اتمام رساند. چرا او رئیس جمهور فرانسه نباشد؟ وی دارای بهترین رزومه در جهان برای تصدی این پست است.»

 

پوستر تبلیغاتی اوباما 2017 در خیابان های پاریس نصب شده است و شعار آن «بله ما می توانیم» به زبان فرانسوی است و فضای این سایت انتخاباتی به گونه ای است تا اوباما را متقاعد به شرکت در انتخابات کند. این اولین بار نیست که فرانسوی ها اشتیاقشان برای رهبری اوباما را نشان می دهند، حداقل دو طومار از اول امسال آغاز شده است که موفقیت آمیز نبوده است. براساس سایت ترتیب دهندگان کمپین، 27 هزار نفر تاکنون این طومار را امضا کرده اند.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

بنابرگفته های یکی از اعضا، گروهی از جوانان 30 ساله اهل پاریس این کمپین را به راه انداخته اند. وی در این رابطه می گوید: «ما درباره سیاست فرانسه صحبت کردیم و گفتیم که ما همیشه رودست خورده ایم و برای مخالفت با یک نفر به شخص دیگری رای داده ایم و چقدر جالب می شود که به کسی که تحسینش می کنیم رای بدهیم. به همین دلیل اوباما را مطرح کردیم. من فکر می کنم همه جهان دوست دارند تا وی رئیس جمهور آنها باشد.»

 

یکی از اعضای این سایت می گوید: «قطعاً این یک جوک است اما موجب می شود تا مردم کمی درباره اوضاع سیاسی فرانسه فکر کنند و این ایده منجر به بیدار شدن مردم می شود.» بنابر گفته های وی، کمپین اوباما 2017 قصد ندارد از هیچ کاندیدا یا حزب فرانسوی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند و به طور کلی هدفش نشان دادن بی اعتمادی به سیاستمداران فرانسوی است.

 

«الان 20 سال است همیشه افرادی مثل هم که از دانشگاه های مشابهی فارغ التحصیل شده اند پست های وزارت را به دوستانشان پیشنهاد می دهند. ما سیاست را نمی شناسیم. ما در این مسئله واقع بینی نداریم و تنها می خواهیم چیزی را مطرح کنیم تا مردم به فکر بیفتند.» ان پی آر تاکنون نتوانسته است نظر کارمندان اوباما را در رابطه با این خبر جویا شود.

 

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل برگزار می شود و در صورتی که هیچ کدام از کاندیداها نتوانند حائز اکثریت آرا شوند، انتخابات به دور دوم کشیده می شود و در 7 می برنده مشخص خواهد شد. 5 نامزد پیشتاز این رقابت ها مارین لو پن، فرانسوا فیون، امانوئل ماکرون، بنوا آمون و ژان لوک ملانشن هستند.

 

براساس آخرین نظرسنجی ها، لو پن با 26 درصد پیشتاز است و پس از وی ماکرون با 23 درصد و فیون با 21 درصد آرا قرار دارند. آمون و ملانشن هم به ترتیب 13 و 11 درصد آرا را در اختیار دارند. با این حساب سرنوشت پیروز انتخابات در دور دوم مشخص خواهد شد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------