محاکمه نماینده پارلمان اروپا به دلیل عکس های داعش



مارین لو پن، سیاستمدار فرانسوی، رئیس جبهه ملی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه است که عضو پارلمان اروپا نیز هست. وی جریان راست افراطی فرانسه را نمایندگی می کند.

پارلمان اروپا در پی درخواست دادگاه فرانسه برای لغو مصونیت پارلمانی "مارین لو پن" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پنجشنبه 12 اسفندماه، رأی‌گیری خواهد کرد.

 

به گزارش عصرایران، مارین لو پن تصاویر غیرمجازی از جنایت‌های داعش منتشر کرده بود که در پی آن از سوی دادگاهی در فرانسه فراخوانده شد اما وی با استناد به مصونیت پارلمانی خود از حضور در دادگاه سر باز زد.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,نماینده پارلمان اروپا

مارین لو پن، سیاستمدار فرانسوی، رئیس جبهه ملی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه است که عضو پارلمان اروپا نیز می‌باشد. وی جریان راست افراطی فرانسه را نمایندگی می کند.

 

کمیته "مسائل حقوقی" پارلمان اروپا به لغو مصونیت لو پن رای داد و پنجشنبه 12 اسفندماه، پارلمان اروپا برای تصویب نهایی لغو مصونیت وی رای‌گیری خواهد کرد. اگر پارلمان مصونیت پارلمانی وی را لغو کند این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیش از انتخابات دادگاهی خواهد شد.

 

به گفته کارشناسان، پارلمان اروپا معمولا آنچه توسط کمیته‌ها راهی صحن پارلمان می‌شود را تصویب می‌کند.

 

لغو مصونیت این کاندیدای جریان راست‌ افراطی، در صورت تصویب تنها مسیر محاکمه وی درباره این موضوع را میسر می‌سازد و مصونیت وی در سایر حوزه ها همچنان باقی خواهد ماند.

 

دادگاه جرم لو پن را انتشار تصاویر خشونت آمیز عنوان کرده است.

 

مارین لوپن به این تصمیم کمیته حقوقی پارلمان اروپا واکنش نشان داد و گفت: این امر واقعیت اتحادیه اروپا را برای شهروندان فرانسه فاش می‌کند و این بخشی از یک کل است که برای ایجاد مانع در مسیر کاندیدای ملت فرانسه عمل می‌کند.

 

مارین لو پن در سال 2015 از طریق صفحه شخصی خود در شبکه تویتر 3 تصویر از داعش منتشر کرد و ذیل آنها نوشت: این است داعش.

 

این سه عکس به ترتیب تصاویر مردی با لباس‌های نارنجی در کنار یک تانک، مردی با لباس نارنجی در حال سوختن در یک قفس و جنازه مردی که سر او پس از قطع شدن بر روی بدنش قرار داده شده است، را نشان می‌دهند.

 

این اقدام لو پن در پی آنچه وی "مقایسه ننگین" توسط "ژان ژاک بوردان" روزنامه‌نگار فرانسوی بین جبهه ملی و داعش عنوان کرد، صورت گرفت.

 

پیش از این لو پن در صدر نظرسنجی های انتخابات آینده فرانسه بود. وی مواضع سختی در برابر اتحادیه اروپا، اقتصاد آزاد، مسلمانان، پناهجویان و سایر مسائل اتخاذ کرده بود تا حدی که برخی وی را "ترامپ فرانسه" نامیده بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------