آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سیا کشته شدن مرد شماره دو القاعده را تایید کرد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,سیا

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تایید کرد که ابوالخیر المصری، مرد شماره دو القاعده در حمله هواپیماهای بدون سرنشین این کشور کشته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، این مسئول سیا که خواست نامش فاش نشود گفت: یک هواپیمای بدون سرنشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با یک فروند موشک هلفایر خودروی ابوالخیر المصری، مرد شماره دو القاعده و داماد اسامه بن لادن، رهبر پیشین این گروه را در نزدیکی شهر ادلب واقع در شمال سوریه هدف گرفته است.

 

او گفت: مصری که نام واقعی او عبدالله رجب الرحمان بود بعد از ایمن الظواهری، رهبر القاعده دومین عنصر تاثیر گذار این گروه است و یکی از اعضای مجلس شورای القاعده محسوب می‌شد.

 

المصری که با یکی از دختران بن لادن ازدواج کرده بود، نقش مهمی در تحرکات نظامی القاعده داشت. گفته می‌شود او یکی از اعضای موثر القاعده در ترتیب دادن حملات 11 سپتامبر در ایالات متحده بوده است.

 

مرد شماره دو القاعده برای کمک به النصره راهی سوریه شده بود که نشان دهنده میزان اهمیت این کشور برای القاعده است. کشته شدن المصری به معنای پایان تعقیب او توسط ایالات متحده است که نزدیک به 19 سال ادامه داشت. گفته شده او در حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 نیز دست داشته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------