کره‌شمالی ۴ "موشک بالستیک" آزمایش کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره‌شمالی

کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی چهار موشک را آزمایش کرده که سه فروند از آنها در آبهای منطقه‌ای ژاپن در "دریای ژاپن" فرود آمده است.

به گزارش ایسنا، مقام‌های ارتش کره جنوبی می‌گویند این موشک‌ها روز دوشنبه به وقت محلی از منطقه تونگ‌چانگ‌ری در نزدیکی مرز شمالی چین شلیک شده‌اند.

 

یک مقام نظامی کره جنوبی گفته است که این موشک‌ها که ساعت ۷:۳۶ دقیقه بامداد به وقت محلی شلیک شده، بررسی خواهد شد تا روشن شود از چه پیشرانه‌ای برای شلیک آنها استفاده شده است.

 

به گزارش آر.تی، خبرگزاری یونهاپ ابتدا اعلام کرده بود که یک موشک ناشناخته به سوی دریای ژاپن شلیک شده است اما بعدا اعلام شد که چهار موشک تست شده است. هنوز نوع موشک‌های شلیک شده مشخص نشده اما منابع نظامی گمان می‌کنند این موشک‌ها می‌توانند موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای باشند که توانایی رسیدن به خاک اصلی آمریکا را دارند. در همین حال یک مقام نظامی آمریکایی به خبرگزاری رویترز تاکید کرد سه فروند از این موشک‌ها هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای بوده‌اند، نداشتند.

 

ژاپن به شدت این آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده است. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در این رابطه گفت: آزمایش جدید موشکی کره شمالی به وضوح نشان دهنده تهدیدات جدید از سوی کره شمالی است. 

 

آزمایش‌ موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته که آمریکا و کره جنوبی در حال برگزاری مانور مشترک خود هستند.

 

کره‌شمالی ماه گذشته اعلام کرده بود که یک نوع موشک بالستیک جدید را تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر این کشور با موفقیت به صورت آزمایشی شلیک کرده است.

 

پس از این ادعا کره جنوبی، ژاپن و آمریکا خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت شدند.

 

سازمان ملل دولت کره شمالی را از آزمایش موشکی و یا تکنولوژی هسته‌ای منع کرده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------