آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

هلند: جلوگیری از فرود هواپیمای وزیر خارجه ترکیه / اردوغان: هلند بقایای نازی هاست / هلند را تحریم می کنیم



ترکیه در آوریل 2017 (2 ماه آینده) برای افزایش اختیارات اردوغان و در راستای تغییر حکومت ترکیه از پارلمانی به ریاستی یک همه پرسی در سراسر ترکیه انجام دهد.

 وزیر خارجه ترکیه که قرار بود برای سخنرانی در تجمع طرفداران رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) در هلند سخنرانی کند با ممانعت دولت هلند نتوانست در این تجمع حاضر شود. ترکیه در واکنش به این اقدام، دولت هلند را به وضع تحریم تهدید کرد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، "مارک روته" نخست وزیر هلند دستور داد تا به هواپیمای حامل "مولود چاووش أوغلو" وزیر خارجه ترکیه اجازه فرود در خاک هلند داده نشود.

 

 

"مارک روته" نخست وزیر هلند

  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مارک روته

وی گفت: سفر وزیر خارجه ترکیه به هلند تهدیدی برای امنیت عمومی هلند است.

 

روته طی بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک منتشر شد، نوشت: ترکیه گفتگوهایی که ممکن بود به ورود چاووش اوغلو به خاک هلند منجر شود را به چالش کشید.

 

نخست وزیر هلند در ادامه نوشت: تهدید ترکیه به تحریم هلند در صورت ممانعت از ورود چاووش أوغلو (وزیر خارجه ترکیه) رسیدن به یک راه حل معقول را غیرممکن ساخت.

 

اردوغان نیز به جلوگیری دولت هلند از فرود هواپیمای وزیر خارجه ترکیه در خاک هلند واکنش نشان داد و هلند را به "بقایای نازی‌ها و فاشیست‌ها" توصیف کرد.

 

ترکیه اعلام کرده است که هلند را تحریم خواهد کرد.

 

وزیر خارجه ترکیه قرار بود جمعه 20 اسفندماه، در میان هواداران رجب طیب اردوغان در بندر روتردام هلند حاضر شود و در آنجا سخنرانی کند. تجمع‌کنندگان شهروندان ترکیه‌ای مقیم هلند بودند که در تایید افزایش اختیارات رئیس جمهور ترکیه تجمع کرده‌ بودند.

 

اتحادیه اروپا افزایش اختیارات رجب طیب اردوغان را بر خلاف معیارهای دموکراسی عنوان کرده بود.

 

ترکیه در آوریل 2017 (2 ماه آینده) برای افزایش اختیارات اردوغان و در راستای تغییر نظام ترکیه از نظام پارلمانی به نظام ریاستی یک همه پرسی در سراسر ترکیه انجام خواهد داد. شهروندان ترکیه ای حامی اردوغان که در هلند به سر می برند از دولت هلند درخواست مجوز برای برگزاری یک تجمع در حمایت از اردوغان کرده بودند اما دولت هلند از صدور مجوز برای برگزاری این تجمع ممانعت کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------