آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

یلدریم: هلند منتظر واکنش شدید ترکیه باشد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, یلدریم

نخست وزیر ترکیه گفت که اخراج وزیران این کشور از هلند با واکنش شدید آنکارا همراه خواهد بود.

 به گزارش میزان، بن علی یلدریم طی سخنانی با اشاره به اینکه امکان قبول آنچه بر وزیران ترکیه در هلند گذشته وجود ندارد گفت: واکنش ترکیه به این اقدامات دولت هلند شدید و محکم خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه اقدام دولت هلند بر خلاف قوانین دیپلماتیک است اظهار داشت: مذاکرات دیپلماتیک بی نتیجه ماند و وزیر امور خانواده ترکیه ناچار به بازگشت از هلند به آلمان شدند.

 

نخست وزیر ترکیه افزود که اخراج وزیر این کشور از هلند برای آمستردام با عواقب همراه خواهد شد.

 

روز شنبه در ادامه مخالفت ها با برگزاری نشست های تبلیغاتی سیاستمداران ترک در کشورهای اروپایی، دولت هلند مجوز ورود هواپیمای حامل وزیرخارجه ترکیه را صادر نکرد. 

 

مارک روته، نخست‌وزیر هلند گفت درخواست ترکیه برای برگزاری اجتماع گسترده موجب شد تا با ورود هواپیمای حامل مولود چاوش اوغلو به این کشور اروپایی مخالفت شود.

 

این اقدام در حالی صورت گرفت که آنکارا تهدید کرده بود اگر دولت هلند سفر چاوش اوغلو به آمستردام را لغو کند، تحریم‌هایی علیه این کشور در نظر خواهد گرفت.

 

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه، از این تصمیم هلند انتقاد کرد و گفت این اقدام یادآور اقدامات نازی‌ها بود و آنکارا اقدام متقابل انجام خواهد داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------