آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سوریه؛ توافق برای خروج مخالفان مسلح از یک محله و تحویل آن به ارتش روسیه



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, سوریه

خروج مخالفان مسلح از مناطق تحت کنترل خود یک پیروزی برای دولت سوریه به حساب می‌آید.

 بر اساس توافق میان مخالفان مسلح بشار اسد، روسیه و نمایندگان دولت سوریه مقرر شد 1500 مخالف مسلح به صورت هفتگی از محله "الوعر" در شهر حمص خارج شوند و اسلحه خود را تحویل دهند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه "سکای نیوز عربی"، "کمیته مذاکرات" وابسته به مخالفان مسلح در محله الوعر حمص با نمایندگان روسیه و نمایندگان دولت بشار اسد برای خروج از این محله و تحویل آن به نیروهای پلیس سوریه و نظامیان روسیه توافق کردند.

 

بر اساس این توافق، هر هفته 1500 مخالف مسلح پس از تحویل سلاح به محله‌های شمالی حمص و استان ادلب سوریه که هم اکنون در کنترل مخالفان بشار اسد هستند، فرستاده خواهند شد.

 

همچنین مقرر شد که پس از اجرایی شدن این توافق، نیروهای پلیس سوریه و نیروهای نظامی روسیه وارد محله الوعر شوند و کنترل آن را در دست بگیرند اما نیروهای ارتش سوریه تا 6 ماه حق ورود به این محله را نخواهند داشت.

 

بر اساس جزئیات منتشر شده از این توافق، 300 فرد مسلح وابسته به مخالفان با هماهنگی دولت بشار اسد برای حفظ امنیت و تشکیل کمیته‌ پیگیری گفتگوهای میان دو طرف در این محله خواهند ماند.

 

از دیگر جزئیات این توافق، فراهم کردن شرایط ورود کمک‌های انسان‌دوستانه، باز کردن مسیر ورود به محله، اجازه دادن به اهالی، کارمندان و دانشجویان برای ورود و خروج به محله است.

 

پیش از این اخباری به نقل از کمیته عالی مذاکرات صلح سوریه منتشر شده بود که این کمیته خواستار تعویق برگزاری نشست آستانه برای گفتگوی مستقیم با دولت بشار اسد تا 20 مارس شده بود. 20 مارس تاریخ پایان آتش‌بس است.

 

مخالفان می‌گویند در صورتی که دولت سوریه ساکنان مناطقی مانند محله الوعر را از خانه‌های خود اخراج کند در گفتگوهای آستانه شرکت نخواهد کرد. البته آستانه اعلام کرده که تا کنون چنین درخواستی از سوی مخالفان دریافت نکرده است.

 

خروج افراد وابسته به مخالفان مسلح از مناطق تحت کنترل خود برای دولت سوریه یک پیروزی به حساب می‌آید. در جنگ داخلی سوریه، روسیه از دولت بشار اسد حمایت می‌کند.

 

سوریه از 2011 تا کنون درگیر بحران گسترده و جنگ داخلی همه جانبه ای است که منجر به کشته شدن بیش از 300 هزار نفر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------