تحریم های ترکیه علیه هلند: ممنوعیت عبور هواپیمای مقامات هلند از آسمان ترکیه



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, تحریم های ترکیه علیه هلند

به نظر می رسد دولت آنکارا به هیچ وجه مایل به تسری دادن بحران سیاسی موجود با دولت هلند به حوزه های اقتصادی نیست.

دولت ترکیه اعلام کرده است از ورود سفیر هلند به این کشور ممانعت خواهد کرد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، در حالی روابط ترکیه و هلند در روزهای اخیر به سمت تنش رفت که سفیر هلند  در خارج از ترکیه به سر می برد و حالا دولت ترکیه گفته است که از ورود این دیپلمات به محل ماموریتش جلوگیری خواهد کرد.اعلام تحریم های محتاطانه ترکیه علیه هلند

 

این تصمیم در پی تشدید تنش در روابط سیاسی و دیپلماتیک ترکیه  هلند اتخاذ شده است. "نعمان کورتولموش" معاون نخست وزیر ترکیه دیشب پس از پایان جلسه اضطراری هیات دولت ترکیه در یک نشست خبری تحریم های دولت هلند را که از سوی کابینه ترکیه گرفته شده، اعلام کرد.

 

به گفته او نخستین تصمیم هیات دولت ترکیه این است که سفیر هلند که در خارج از این کشور به سر می برد اجازه ورود دوباره به خاک ترکیه را تا اطلاع ثانوی و اجابت درخواست های ترکیه از دولت هلند نخواهد داشت.

 

کورتولموش با اشاره به این که تحریم های وضع شده علیه هلند اقتصادی نبوده و سیاسی و دیپلماتیک هستند افزود تصمیم دیگر توصیه به مجلس ترکیه برای لغو گروه دوستی پارلمانی با پارلمان هلند است.

 

او همچنین از تصمیم به ممنوع کردن ورود مقامات هلندی به ترکیه و استفاده مقامات هلندی از حریم هوایی ترکیه در پروازهای دیپلماتیک و لغو یک موافقت نامه بین دو کشور در این زمینه سخن گفت و در عین حال افزود این تصمیم هیچ محدودیتی در ورود گردشگران هلندی به ترکیه ایجاد نمی کند.

 

سالانه رقمی حدود 1.5 میلیون گردشگر هلندی وارد ترکیه می شوند و دولت ترکیه در کسادی بازار گردشگران خارجی نمی خواهد آسیبی به روند ورود گردشگران هلندی وارد شود.

 

به نظر می رسد دولت آنکارا به هیچ وجه مایل به تسری دادن بحران سیاسی موجود با دولت هلند به حوزه های اقتصادی نیست.

 

دولت ترکیه این تصمیم ها را در واکنش به اقدام دولت هلند در ممانعت از برگزاری میتینگ سیاسی حامیان تغییر قانون اساسی ترکیه در این کشور و نیزحمله پلیس ضد شورش هلند به شهروندان ترک تبار حامی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه،گرفته است.

 

دولت هلند از ورود وزیر امور خارجه ترکیه به این کشور ممانعت کرده و وزیر خانواده و رفاه اجتماعی ترکیه را که برای سخنرانی در گردهمایی حامیان تغییر قانون اساسی تا مقابل کنسولگری ترکیه در روتردام رفته بود، از این مکان دور کرده و به صورت زمینی به مرز آلمان برد.

 

در روزهای گذشته احساسات ناسیونالیستی حامیان حزب حاکم ترکیه در ترکیه تحریک شده و انتشار تصاویر و فیلم های برخورد خشن پلیس هلند با چند شهروند ترک تبار در مقابل کنسولگری ترکیه در روتردام بر این احساسات دامن زده است.

 

تصویر حمله سگ پلیس هلند به یک شهروند ترک تبار در مقابل کنسولگری ترکیه در شهر روتردام بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ترکیه داشته است.

 

  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, تحریم های ترکیه علیه هلند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------