آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

هویت برادر ناتنی "اون" با دی‌ان‌ای فرزند مقتول تایید شد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, برادر ناتنی  اون

معاون نخست‌وزیر مالزی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، با استفاده از نمونه دی‌ان‌ای یکی از فرزندان کیم جونگ-نام، هویت برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی که فوریه در کوآلالامپور ترور شد، تایید شده است.

  به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌احمد زاهد حمیدی، معاون نخست‌وزیر مالزی بدون ذکر جزییات گفت که بازرسان هویت فردی که ۱۳ فوریه در فرودگاه کوآلالامپور کشته شد، را با استفاده از نمونه دی‌ان‌ای یکی از فرزندان مقتول به عنوان "کیم جونگ-نام" شناسایی کردند.

 

کیم جونگ-نام، برادر ناتنی ۴۵ ساله رهبر کره‌شمالی بود که با عامل اعصاب وی‌ایکس که جزو مواد ممنوعه است، کشته شد و انگشت اتهام به سمت دولت پیونگ‌یانگ نشانه رفته است. این ترور جنگ دیپلماتیک میان مالزی و کره‌شمالی به راه انداخته است. پیونگ‌یانگ نتیجه کالبدشکافی کوآلالامپور را نپذیرفته و آن را به همدستی با دشمنان کشور متهم کرده است. با ادامه تنش‌ها، دو کشور سفرای یکدیگر را اخراج کرده و خروج اتباع طرف مقابل را ممنوع کردند.   

 

معاون نخست‌وزیر مالزی به خبرنگاران گفت، دو کشور مذاکرات رسمی را دوشنبه آغاز کردند تا این بحران را حل کرده و ۹ تن از اتباع مالزی را که در پیونگ‌یانگ هستند، بازگردانند.

 

مقام‌های مالزی جمعه بعد از گذشت حدود یک ماه از ترور، هویت جسد را تایید کردند اما نگفتند که این تاییدیه از سنجش نمونه دی‌ان‌ای حاصل شده است یا خیر.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------