آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

لاوروف: رسانه های غرب به قتل قذافی نیاز داشتند



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل , لاروف

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکردهای تحریف آمیز رسانه های غربی در باره اوضاع خاورمیانه، گفت: تمایل جنون آمیز این رسانه ها (غربی) برای براندازی حکومت های عراق و سوریه هیچ نتیجه خوبی نداشته و در باره لیبی نیز به سر بریده قذافی نیاز داشتند.

 به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: رسانه هایی که خود را افکار عمومی جهانی قلمداد می کنند، آشکارا در باره اوضاع خاورمیانه رویکردی مغرضانه دارند.

 

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: این رسانه ها اکنون هدف براندازی حکومت سوریه و نه حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران کنونی را دنبال می کنند.

 

وی افزود: در مساله لیبی نیز زمانی که امکان مذاکره بین دولت معمر قذافی و مخالفان آن رد شد، این رسانه ها (رسانه های غربی) این گونه رفتار کردند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه آنها به سر بریده قذافی نیاز داشتند. این تمایل جنون آمیز برای براندازی حکومت های لیبی، عراق و سوریه هیچ نتیجه خوبی نداشته است.

 

لاوروف همچنین افزود: این رسانه ها هنگام آزادسازی نواحی شرقی حلب در سوریه نیز تلاش کردند، اوضاع را وارونه نشان دهند و ادعاهای مختلفی مطرح کردند.

 

وی افزود که یک نمونه اقدام غربی ها، طرح اتهام ارتکاب جنایات جنگی و نقض حقوق بشر هنگام آزادسازی نواحی شرقی حلب بود که واقعیت نداشت.

 

وزیر خارجه روسیه سپس از رویکرد رسانه های پیشرو غربی در حوادث موصل نیز انتقاد کرد که پیامدهای بمباران های این شهر توسط ائتلاف آمریکایی را منعکس نمی کنند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز شهریور ماه سال جاری با انتقاد از رویکرد مداخله نظامی غرب در مناطق مختلف جهان، گفت: اوضاع کنونی در لیبی، عراق و سوریه پیامد رویکردهای اشتباه مداخله خارجی می باشد که مشکلات زیادی را برای این کشورها از جمله گسترش تروریسم ایجاد کرده است.

 

پس از مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به پیشگامی آمریکا با همکاری و پشتیبانی چند کشور عربی در سال 2011 در حمله های هوایی به لیبی که به سرنگونی حکومت معمر قذافی و قتل وی پس از تسلیم منجر شد، این کشور کانون فعالیت های تروریستی و شاهد هرج و مرج است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------