رهبر کره شمالی از تولد دوباره صنعت موشکی کشورش خبر داد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, رهبر کره شمالی

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از نسل جدیدی از موتورهای پرتاب راکت و موشک بازدید کرده است که به گفته وی تولدی دوباره برای صنعت موشکی این کشور محسوب می شود.

 به گزارش ایرنا، وی به دنبال سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و تهدیدهای وی مبنی بر اقدام نظامی علیه کره شمالی در صورت لزوم، از یک واحد تولید این موتورها بازدید کرد.

 

موتورهای جت روی زمین که رهبر کره شمالی از آنها بازدید کرده است توان بالایی دارد و می تواند برای استفاده در موشک های آینده این کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

دیداری که دیروز یکشنبه صورت گرفت، از دیدگاه رسانه های منطقه و تحلیلگران پیامی مهم برای آمریکا و چین دارد که گفته اند برای متوقف کردن برنامه هسته ای تسلیحاتی کره شمالی با یکدیگر همکاری می کنند.

 

او از بخشی دیدن کرده است که مخصوص موتورهای جدید حمل راکت و موشک می باشد و گفته است جهان در آینده نزدیک شاهد موفقیت های راکت های کره شمالی خواهد بود.

 

خبرگزاری کره شمالی روز دوشنبه بازدید «کیم جون اون» از این مرکز را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد که از این موتورهای جت برای پرتاب راکت های حامل ماهواره در آینده استفاده خواهد شد.

 

این گزارش می افزاید، چنین موفقیت علمی و فنی به کره شمالی امکان می دهد در زمینه توسعه فضای ماورای جو گام های بلندی بردارد.

 

رهبر کره شمالی از موفقیت های این کشور در این راستا تقدیر کرد و از دانشمندانش خواست کره شمالی را به کشور دارنده قدرت ماهواره های زمین شناسی در سال های پیش رو تبدیل کنند.

 

ماهواره های زمین شناسی که وی از آنها یاد کرده است باید در ارتفاع بالاتر از 36 هزار کیلومتر باشد که این نشان می دهد کره شمالی در حال تقویت موشک ها و راکت های قاره پیمای خود می باشد.

 

رهبر کره شمالی بازدید خود را از مرکز ماهواره «سوهایی» این کشور انجام داد که برخی تحلیلگران بر این باورند بزودی از آن برای پرتاب راکت حامل ماهواره استفاده خواهد شد.

 

گفتنی است، کره شمالی براساس گزارش برخی رسانه ها به تازگی که زمان آن اعلام نشده، یک موتور موشک با پیشرانه بالا را با موفقیت آزمایش کرده است.

 

کره شمالی بر خلاف تحریم های سازمان ملل، تاکنون پنج آزمایش هسته ای انجام داده و موشک های متعددی نیز پرتاب کرده است که دو آزمایش اتمی آن فقط در سال گذشته میلادی (2016) صورت گرفته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------