دیپلمات آمریکایی از نیوزیلند اخراج شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, نیوزیلند

مقام‌های نیوزیلند اعلام کردند که به دنبال امتناع واشنگتن از رفع مصونیت دیپلماتیک یکی از دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در این کشور که پلیس از وی به دلیل جرائم جدی در حال بازجویی بود، این دیپلمات آمریکایی اخراج شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جزئیات جرم این دیپلمات آمریکایی اعلام نشده اما رسانه‌های محلی گفته‌اند که این دیپلمات با بینی شکسته و چشم کبود این کشور را ترک کرده است.

 

ویل انگلیش، نخست وزیر نیوزیلند اقدام آمریکا در رفع مصونیت دیپلماتیک این فرد آمریکایی را تاسف بار خواند و گفت: من انتظار داشتم دولت آمریکا خود برای انجام تحقیقات وارد عمل شود.

 

وی افزود: ما از تمامی دیپلمات‌های مستقر در کشورمان انتظار داریم قانون را رعایت کنند و اگر نقض قانونی صورت می‌گیرد از پلیس انتظار داریم آن را مورد بررسی قرار دهد. متاسفیم که دولت آمریکا به ما این امکان را نداد و اکنون این دیپلمات آمریکایی در دست دولت آمریکاست.

 

پیش از این موری مک کالین، وزیر امور خارجه نیوزیلند گفته بود که از اقدام آمریکا در امتناع از رفع مصونیت این دیپلمات بسیار ناامید شده و در عوض از این فرد آمریکایی خواسته می شود از نیوزیلند خارج شود.

 

به گفته وی سفیر نیوزیلند در واشنگتن جزئیات را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است.

 

رسانه‌های محلی این دیپلمات را به عنوان کالین وایت نام برده و گفتند که وی به همراه همسر و فرزندانش کشور را ترک کرده است.

 

به گفته این رسانه‌ها وایت به عنوان یک وابسته فنی همکاری نزدیکی با سرویس اطلاعات نیوزیلند داشته است.

 

سخنگوی سفارت آمریکا گفت: درباره این مساله با دولت نیوزیلند گفت‌وگوهایی انجام شده و به دلایل سیاسی از هرگونه اظهارنظر درباره جزئیات این مساله معذور است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------