آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بازداشت یک نفر دیگر در رابطه با حمله تروریستی اخیر در لندن



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,حمله تروریستی در لندن

پلیس متروپلیتن لندن شامگاه یکشنبه از بازداشت یک مرد 30 ساله در مرکز شهر بیرمنگام به اتهام ارتباط با حمله تروریستی اخیر در مجاور پارلمان انگلیس(وستمینستر) خبر داد. 

به گزارش ایرنا، واحد ویژه پلیس متروپلیتن لندن که مسئول تحقیق درباره حمله پل وستمینستر واقع در قلب لندن است، در بیانیه ای اعلام کرده این مرد به ظن کمک به آماده شدن خالد مسعود برای حمله روز چهارشنبه بازداشت شده است.

 

در بیانیه پلیس لندن آمده است: از زمان وقوع حمله تروریستی در روز چهارشنبه گذشته، تاکنون 12 نفر را بازداشت شده اند که از میان این افراد، 9 نفر آزاد شده اند.

 

بازداشت این افراد در حالی صورت می گیرد که 'نیل باسو' یک مقام ارشد در واحد هماهنگی ملی ضد تروریسم پلیس انگلیس روز یکشنبه اعلام کرده بود که خالد مسعود به 'تنهایی' حمله روز چهارشنبه گذشته را انجام داده است.

 

به گفته وی، هیچ مدرک و اطلاعاتی مبنی بر خطر وقوع حملات بعدی در لندن پیدا نشده است.

 

در جریان حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته فردی که از سوی پلیس لندن «خالد مسعود» معرفی شده، با خودرو وارد پیاده‌روی پل وستمینستر، در نزدیکی ساختمان پارلمان ( وستمینستر) در مرکز لندن شد که به دنبال آن سه عابر پیاده کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

 

مهاجم سپس با چاقو به یک افسر پلیس در برابر ساختمان پارلمان حمله کرد و جان او را گرفت و خود نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا درآمد

 

در جریان این واقعه در مجموع علاوه بر خالد مسعود، چهار نفر دیگر از جمله یک مامور پلیس کشته و دستکم 50 نفر زخمی شدند که وضعیت جسمانی برخی از افراد زخمی شده وخیم گزارش شده است.

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز چهارشنبه گذشته در لندن را برعهده گرفته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------