تروریست‌های داعش 191 شهروند را در موصل کشتند



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, تروریست‌های داعش

 خبرگزاری قطر روز یکشنبه در گزارشی از موصل اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش 191 تن از شهروندان این شهر را درحالی کشتند که قصد داشتند از چنگال آنها بگریزند.

  ایرنا نوشت: این گزارش به نقل از یک مقام امنیتی عراقی اعلام کرد که عناصر داعش 170 شهروند عراقی را که قصد فرار از محله 'الاقتصادین' داشتند، به قتل رساندند.

 

این مقام گفت که از این 191 تن، 21 تن نیز در منطقه الثوره در شرق موصل کشته شدند که تنها جرمشان عدم تمکین به ماندن در زیر سلطه تروریست ها بود.

 

بر اساس این گزارش عناصر داعش، خانواده های عراقی را که به سوی نیروهای عراقی در وادی حجر حرکت می کنند، هدف حملات خمپاره ای خود قرار می دهند.

داعشی ها 36 تن از شهروندان موصل را در بخش شرق این شهر که قصد داشتند از دست آنها فرار و به سوی نیروهای امنیتی بروند، تیرباران کردند.

 

 از چند روز گذشته تا امروز همچنان شدیدترین درگیری ها با عناصر تروریستی داعش در بخش قدیمی شهر موصل در سمت غربی رودخانه دجله در شمال عراق متمرکز شده است.

 

ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی نینوا دو نقشه جدید از روند درگیری ها و مناطق آزاد شده دربخش غربی موصل منتشر کرد که نشان می دهد همچنان عناصر تروریستی داعش از مسجد تاریخی'النوری' در بخش قدیمی شهر که محل اعلام موجودیت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در عراق است به شدت دفاع می کنند و بیشتر درگیری ها در این منطقه متمرکز شده است.

 

براساس گزارش ها، اغلب درگیری ها در این منطقه به صورت جنگ خیابانی است و نیروهای پلیس و واکنش سریع ناچارند به صورت خانه به خانه با عناصر تروریستی داعش درگیر شده و پیشروی کندی داشته باشند.

 

براساس نقشه منتشر شده، بیش از 60 درصد مناطق بخش غربی موصل آزاد شده و بیشتر تمرکز در حال حاضر بر آزاد سازی بخش قدیمی شهر است که هم حضورعناصر داعش در آن بالا است و تمرکز غیرنظامیان که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی بهره می برد، زیاد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------