کره شمالی موتور موشکی جدید آزمایش کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره شمالی

کره شمالی برای دومین بار ظرف کمتر از دو هفته، اقدام به آزمایش موتور پیشرفته برای پرتاب موشک و راکت کرده است.

 به گزارش ایرنا، انجام این آزمایش امروز (سه شنبه) توسط کره جنوبی تایید شد و ارتش این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از موضوع آزمایش دوم که چهارم فروردین ماه جاری صورت گرفته اطلاع دارد.

 

بنا بر بیانیه ارتش کره جنوبی، آزمایش جدید نزدیک به یک هفته قبل صورت گرفته و این برای دومین بار در یک ماه گذشته است که کره شمالی به این کار مبادرت می کند.

 

کره شمالی یک بار در 19 مارس (6 فروردین ماه جاری) اعلام کرد که این کشور دست به آزمایش یک موتور پرتاب راکت زده است.

 

خبرگزاری یونهاپ نیز در گزارشی نوشت که آزمایش های اول و دوم این کشور در ماه جاری میلادی به فاصله کمتر از دو هفته از یکدیگر انجام شده است.

 

از سوی دیگر اعلام شده است که کره شمالی می تواند از موتورهای جدید برای پرتاب موشک های بالستیک بهره بگیرد.

 

ارتش کره جنوبی در بیانیه خود خاطرنشان کرد که بهبود کیفی و پیشرفت در عرصه موشکی و پرتاب راکت برای کره شمالی و ساخت موتورهای مربوطه کاملا محسوس است.

 

آمریکا اما اعلام کرده که کره شمالی موتور یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است و برای پرتاب موشک قاره پیمای بالستیک ممکن است از آن استفاده شود.

 

براساس این گزارش، آزمایش این موتور می تواند به کره شمالی در رسیدن به توانایی پرتاب ماهواره در کلاس جهانی کمک کرده و از آن برای شلیک موشک های دوربرد استفاده کند.

 

خبر آزمایش موتور جدید موشک در حالی اعلام شده که آمریکا و چین دو هفته پیش و در جریان سفر «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا به پکن، متعهد شدند که برای کشاندن کره شمالی به یک مسیر متفاوت و دور کردن این کشور از برنامه تسلیحاتی، با یکدیگر همکاری کنند.

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز هفته گذشته و در جریان بازدید از نسل جدیدی از موتورهای پرتاب راکت و موشک گفت که این پیشرفت ها تولدی دوباره برای صنعت موشکی این کشور محسوب می شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------