ویکی لیکس: سیا حمله های سایبری خود را به نام دیگر کشورها انجام می دهد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, ویکی لیکس

تارنمای افشاگر ویکی لیکس روز جمعه با افشای سومین گروه از اسناد محرمانه آژانس اطلاعاتی مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شد که این نهاد حمله های سایبری خود را تحت پوشش نام دیگر کشورها از جمله روسیه، چین، ایران و کره شمالی انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ویکی لیکس مدعی است که نرم افزار «سنگ مرمر/Marble» برای پوشاندن رد فعالیت های سایبری این نهاد طراحی و به کار گرفته شده است.

 

سیا بدین ترتیب با گنجاندن کدهایی به زبان فارسی، چینی، کره ای، عربی و روسی انگشت اتهام در توسعه ویروسها و بدافزارهای خود را متوجه دیگر کشورها می کند تا محققان امنیتی و قضایی را به اشتباه بیندازد.

 

این سومین گروه از اسناد محرمانه سیا است که توسط پایگاه ویکی لیکس منتشر شده است.

نخستین گروه اسناد منتشر شده پرده از جزئیات ابزارهای سیا برای هک تلفن های همراه، نرم افزار های ارتباطی و وسیله های الکترونیکی برداشته بود.

 

این اسناد مدعی توانایی ماموران سیا برای نفوذ به تلویزیون های هوشمند سامسونگ و سیستم های عامل محبوب تلفن های همراه از جمله اندروید و آی.او.اس شده بود.

 

جنجالی ترین اسناد منتشر شده در آن زمان مربوط به کنسولگری آمریکا در فرانکفورت آلمان بود که نشان می داد این نهاد دیپلماتیک به عنوان پایگاهی برای توسعه بدافزارها و ابزارهای جاسوسی به کار گرفته شده و همچنین نقطه آغازی برای بسیاری از عملیات های سایبری علیه اهدافی در چین، اروپا و خاورمیانه بوده است.

 

دومین گروه از این اسناد هم که چند روز پیش منتشر شد، مدعی توانایی نفوذ ماموران سیا به تلفن های همراه شرکت اپل (آیفون) شده بود. 

 

روش کار به این صورت بود که یک نرم افزار به صورت دستی در این تلفنها نصب و در ادامه برای جاسوسی از کاربر هدف به کار گرفته می شد.

 

هنوز هیچ یک از این اسناد تایید یا تکذیب نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------