آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

دیده بان حقوق بشر: داعش از کودکان عراقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کند



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,داعش

دیده بان حقوق بشر در عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش ده ها خانواده را که درمیان آنها 300 کودک وجود دارد در ساحل راست موصل به گروگان گرفته واز آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

 به گزارش  ایرنا به  نقل از  پایگاه خبری الیوم السابع، فعالان محله بهداشت موصل امروز شنبه به دیده بان حقوق بشر عراق گفتند که یک گروه سیار 5 تا 7 نفره از داعش در محله های مسکونی به دنبال کودکان می گردند.

 

فعالان افزدند که داعش روز 29 مارس ( 9 فروردین) 17 کودک را در محله بهداشت گروگان گرفت وبه اولیای آنها گفت که آنها سربازان خلافت هستند وآنها ( کودکان) باید به وظیفه خود عمل کرده در کنار افراد مسلح فعالیت کنند.

 

فعالان همچنین افزودند که سن کودکان بین 11 تا 17 سال است و10 کودک معلول نیز در میان آنها وجود دارد که آنها را در مناطق نزدیک خط تماس قرار داده تا در معرض شلیک گلوله یا بمب گذاری قرار بگیرند.

 

منابع پزشکی وامداد رسانی با تاکید برادامه ارتباط با ساکنان ساحل راست موصل اعلام کردند شمار کودکان به گروگان گرفته شده از ابتدای آزاد سازی ساحل راست در 19 فوریه ( 30 بهمن) تا 30 مارس (10 فروردین) بالغ بر 300 کودک است که پدر ومادر آنها از کودکان خود بی خبر هستند ونمی توانند از داعش آزادی کودکان خود را طلب کنند.

 

ائتلاف بین المللی اخیرا فیلم ویدیویی که نشان می داد داعش یک کودک را که به زور مجبور به جنگ در ساحل راست موصل می کرد، پخش کرد .

 

موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق از 19 خرداد 1393 دراشغال گروه تروریستی داعش عراق دارد. بخش شرقی آن در عملیاتی که از مهرماه سال جاری آغاز شده است، آزاد شد ؛ نیروهای عراقی در 19 فوریه (1 اسفند) عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را آغاز کرده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------