آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

شناسایی عامل انفجار متروی سن پترزبورگ



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,عامل انفجار متروی سن پترزبورگ

رسانه‌های روسی به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که یک فرد انتحاری که عامل حمله به متروی سن پترزبورگ بوده را شناسایی کرده‌اند. او جوانانی قرقیزستانی بوده که تابعیت روسی دارد.

 به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی به خبرگزاری اینترفکس گفت: بمبی که موجب انفجار شد را جوانی ۲۳ ساله کار گذاشته بود براساس تصاویر دوربین‌ها او چهره ساکنان آسیای مرکزی را داشته است.

 

به گزارش اینترفکس، مظنون انفجار سن پترزبورگ خود را تسلیم کرده اما مسئولیت این انفجار را رد کرده است. گفته شده این ظن وجود دارد که او با افراط‌گراهای تندرو در ارتباط باشد. این فرد ریش داشته و کلاه سیاه بر سر داشت.

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,عامل انفجار متروی سن پترزبورگ

به گفته این منبع، او تنها بوده و یک بمب را داخل کپسول آتشنشانی در ایستگاه مترو "پلوشاد واستاناولنیه" کار گذاشته بود که عمل نکرد و نیروهای امنیتی بلافاصله آن را کشف و خنثی کردند.

 

این منبع افزود: این فرد مظنون بعد از گذاشتن بمب سوار قطار مترو شده و بمبی که حمل می‌کرده در جریان حرکت قطار بین دو ایستگاه منفجر شد.

 

مسئولان سابق بر این گفته بودند، تعداد کشته‌ها ۱۰ تن است اما کمیته مبارزه با تروریسم که یک آژانس دولتی است،‌اعلام کرد، ۱۱ تن در این انفجار کشته شدند. در حالی که اخباری درباره افزایش تلفات و رسیدن تعداد آنها به ۱۴ تن نیز منتشر شده است.

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,عامل انفجار متروی سن پترزبورگ

در این راستا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که در زمان انفجار در سن پترزبورگ حضور داشت در محل انفجار حاضر شد.

 

پوتین در جریان بازدید خود که عصر دوشنبه انجام داد هیچ اظهارنظری نکرد و تنها به گذاشتن گل سرخ در ورودی مترو به منظور گرامیداشت یاد قربانیان انفجار اکتفا کرد.

 

وی اظهار داشت: گزارشی را از رئیس ستاد امنیت فدرال درباره انفجار دریافت کرده است و هنوز زود است درباره علت انفجار صحبت کرد.

 

پوتین تصریح کرد: نیروهای امنیتی تمامی احتمالات را بررسی می‌کنند از جمله احتمال تروریستی بودن حادثه را. تیم تحقیقات به زودی علت انفجار را اعلام خواهد کرد.

 

وی به خانواده‌های قربانیان انفجار تسلیت گفت و متعهد شد به زخمی شدگان حادثه کمک لازم را بکند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------