آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

دولت آمریکا ویزای مهاجرتی کار را محدود می کند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, ویزای مهاجرتی کار

دولت آمریکا اعلام کرد: سری جدیدی از اقدامات برای محدود کردن ویزای مهاجرتی کار (H-1B ) که به طور عمده شامل شرکت های فناوری می شود، اعمال می کند.

 به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: دولت آمریکا هدف از اعمال این محدودیت ها را مبارزه علیه «سوء استفاده» و «تبعیض علیه کارگران آمریکایی» اعلام کرده است.

 

بر اساس این گزارش، ویزای H-1B، شامل دانشمندان، مهندسان، برنامه نویسان رایانه و مشاغل تخصصی و یکی از اهداف دولت دونالد ترامپ به عنوان بخشی از برنامه های ضدمهاجرتی به شمار می رود.

 

سرویس مهاجرتی آمریکا با تاکید بر اینکه اقدامات متعددی برای جلوگیری از تقلب و سوء استفاده از ویزای H-1B اعمال می کند، افزود: برنامه ویزای H-1B باید زمانی که کمبود کارگران ماهر در کشور وجود دارد برای استخدام اتباع خارجی به ما کمک کند.

 

سرویس مهاجرتی آمریکا اضافه کرد: با این حال، کارگران آمریکایی بسیاری داوطلب، سزاوار و واجد شرایط استخدام هستند، اما به صورت ناعادلانه محروم می شوند.

 

وزیر دادگستری آمریکا روز گذشته به شرکت ها در زمینه هر گونه سوء استفاده از ویزای H-1B به منظور تبعیض علیه کارگران آمریکایی هشدار داد.

 

بر اساس این گزارش، آمریکا سالانه 85 هزار ویزای مهاجرتی کار H-1B برای شرکت های تخصصی در حوزه های فناوری های جدید صادر می کند.

 

این برای نخستین بار نیست که دولت ترامپ علیه صدور ویزای مهاجرتی اقدام می کند بلکه پیشتر صدور ویزا برای 6 کشور مسلمان از جمله ایران، سومالی، سودان، سوریه ، یمن و لیبی متوقف اما توسط چند تن از قاضی های ایالتی این فرمان ها لغو شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------