آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

لاوروف:‌ حاضرم به تیلرسون رقص یاد بدهم!



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,لاوروف

سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا علیه سرگئی لاوروف در جمع اعضای ناتو واکنش‌ این دیپلمات روس را به همراه داشت. تیلرسون گفته بود رقص با وزیر خارجه روسیه در حالی که طراح رقص پوتین است، معنایی ندارد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که می‌تواند به همتای آمریکایی‌اش چند حرکت بیاموزد.

 

این سخنان پس از آن مطرح شد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا ظاهرا به صورت ضمنی گفته است که "رقص تانگوی دیپلماتیک با لاوروف هیچ معنایی ندارد چرا که تنها طراح رقص مسکو، ولادیمیر پوتین است."

 

حرف و حدیث‌ها درباره رقصیدن، هفته گذشته در زمان صرف نهار تیلرسون با وزرای خارجه ناتو در بروکسل مطرح شد؛ نشستی که قرار بود به متحدان واشنگتن اطمینان دهد که به‌رغم انتقادات ترامپ آنها به تعهداتشان پایبند هستند.

 

طبق گزارش پولتیکو، یکی از سیاستمداران به وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که اگر می‌خواهد روابط بهتری با روسیه ایجاد کند باید "تانگوی دو نفره" با روسیه داشته باشد. تیلرسون هم پاسخ داد: "شما می‌توانید با روسیه برقصید و ممکن است از آن چیزی عایدتان شود اما قطعا نمی‌توانید با لاوروف تانگو برقصید چرا که او اجازه این کار را ندارد."

 

به گفته منابع مطلع پولتیکو، سخنان تیلرسون با تحسین حضار روبرو شد.

 

در همین حال، وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه به سخنان همتای آمریکایی‌اش پاسخ داد و گفت:‌ "مادرم مرا از رقصیدن با پسرها منع کرده است."

 

او همچنین گفت که حاضر است به رئیس ۶۵ ساله سابق اکسون موبیل درس رقصی به شیوه خودش بدهد.

 

لاوروف گفت:‌ "اگر رکس تیلرسون احساس می‌کند که هنوز نمی‌تواند با همه برقصد، آماده‌ایم تا به او کمک کنیم. او مرد با تجربه‌ای است و اطمینان دارم که می‌تواند ثابت کند یادگیرنده سریعی است."  

 

گرچه به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دولت ترامپ موضع نرم‌تری در قبال روسیه در پیش گرفته شود اما هنوز اختلافاتی بر سر سوریه، تحریم‌های مرتبط با کریمه و شرق اوکراین، هشدار مسکو در قبال افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا و ادامه استقرار سامانه‌های دفاعی در اطراف مرزهای روسیه حل نشده باقی مانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------