آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر خارجه آمریکا: روسیه در حمایت از اسد تجدید نظر کند/ سفیر آمریکا در سازمان ملل: احتمال اقدام یکجانبه علیه سوریه



روسیه می‌گوید که جنگنده‌های سوریه بمباران شیمیایی نکرده‌اند بلکه انبارهای سلاح شیمیایی را بمباران کردند و این امر منجر به کشته شدن مردم ساکن اطراف این انبار شد. 

سفیر آمریکا در سازمان ملل از عدم توافق اعضای شورای امنیت درباره سوریه انتقاد و تهدید به اقدام یکجانبه درباره سوریه کرد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، خانم "نیکی هیلی" چهارشنبه 16 فروردین‌ماه، طی سخنانی در نشست شورای امنیت درباره سوریه این تهدید را مطرح کرد.

 

نشست شورای امنیت برای بررسی حمله شیمیایی به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه برگزار شد.

 

نشست امروز پنجشنبه شورای امنیت برای رای گیری درباره قطعنامه فرانسه، بریتانیا و آمریکا برای محکومیت حمله شیمیایی در سوریه به تاخیر افتاد.

 

"نیکی هیلی" نماینده سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت تصاویر کشته شدگان حمله شیمیایی در سوریه را در دست دارد

  اخبار  بین الملل,خبرهای  بین الملل , وزیر خارجه آمریکا

روسیه با این پیشنویس مخالف است و یک پیشنویس جایگزین ارائه داده است. روسیه از احتمال به کارگیری حق وتو برای ناکامی این پیشنویس خبر داد.

 

مخالفان و همچنین آمریکا، انگلیس و فرانسه مدعی‌اند که جنگنده‌های سوریه بمب‌های حاوی گاز شیمیایی سارین را بر روی مردم غیرنظامی شهر "خان شیخون" در استان ادلب ریختند.

  اخبار  بین الملل,خبرهای  بین الملل , وزیر خارجه آمریکا

دولت بشار اسد این اتهام را رد می‌کند.

 

روسیه می‌گوید که جنگنده‌های سوریه بمباران شیمیایی نکرده‌اند بلکه انبارهای سلاح شیمیایی را بمباران کردند و این امر منجر به کشته شدن مردم ساکن اطراف این انبار شد.

 

در این حمله شیمیایی 70 نفر کشته شدند. برخی آمارها از کشته شدن 100 نفر خبر داده‌اند. بخش زیادی از قربانیان کودکان سوریه بودند.

  اخبار  بین الملل,خبرهای  بین الملل , وزیر خارجه آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در نشست خبری با پادشاه اردن در کاخ سفید به حمله شیمیایی در سوریه واکنش نشان داد و گفت: دولت بشار اسد با بکارگیری گازهای سمی در حمله به مناطق مخالفان خط قرمزها را زیر پا گذاشته است.

 

وی از تغییر موضعش در برابر مسئله سوریه و بشار اسد خبر داد اما درباره اینکه چه واکنشی در برابر سوریه اتخاذ خواهد کرد سخن نگفت.

 

ترامپ به طور ضمنی به موضع دولت سابق آمریکا درباره اینکه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز آمریکا است، اشاره و تصریح کرد: حمله شیمیایی که منجر به کشته شدن 70 نفر شد و بخش زیادی از آنها کودکان بودند، بسیاری از خط قرمزها را زیر پا گذاشت.

 

رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: من اعلام می‌کنم که آنچه روز گذشته ]حمله شیمیایی] اتفاق افتاد برای من غیر قابل قبول است.

 

وی تاکید کرد: این اتفاق موضع من در برابر سوریه و اسد را بسیار تغییر خواهد داد.

 

او پیش از این در پاسخ به خبرنگاری درباره "آیا وی در حال تدوین سیاست‌های جدید آمریکا در برابر سوریه است؟" گفته بود: خواهید دید.

 

پیش از این موضع ترامپ نسبت به بشار اسد به موضع روسیه نزدیک بود و هر دو خواهان بقای وی بودند اما اظهارات جدید ترامپ حاکی از اختلاف نظر میان وی و روسیه درباره اسد است.

 

"رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه پس از دیدار با همتای مکزیکی خود، از روسیه خواست تا در حمایت از بشار اسد تجدید نظر کند.

 

وی در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه گفت: وقت آن رسیده که روسیه درباره حمایت مستمر از بشار اسد بیشتر فکر کند.

 

وزارت خارجه ایران نیز این حمله شیمیایی را بدون توجه به مسببان آن محکوم و برای درمان مجروحان اعلام آمادگی کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------