تحریم‌های ژاپن علیه کره شمالی 2 سال دیگر تمدید شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی

دولت ژاپن در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تحریم های یکجانبه علیه این کشور را 2 سال دیگر تمدید کرد و افزود: به فشارهای اقتصادی بر پیونگ یانگ ادامه می‌دهد. 

به گزارش ایرنا، سال گذشته میلادی ژاپن به دنبال آزمایش هسته ای پنجم کره شمالی ورود کشتی های این کشور به بنادر خود را ممنوع کرد و از سال 2009 هم ممنوعیت های تجاری برای این کشور برقرار بوده است.

 

کره شمالی روز چهارشنبه 16 فروردین ماه جاری اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک میان برد به طرف آبهای دریای شرقی (ژاپن) کرد و این موضوع باعث شد تا بار دیگر توکیو تصمیم به تمدید تحریم های پیونگ یانگ بگیرد.

 

دولت ژاپن امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: نشانه ای از توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک از سوی کره شمالی مشاهده نمی شود و برایهمین تحریم ها برای دو سال دیگر تمدید می شود.

 

از سوی دیگر اعضای دولت ژاپن بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، امروز تشکیل جلسه داد و در باره استمرار فشارهای اقتصادی بر کره شمالی به توافق رسیدند.

 

ژاپن تاکید کرد که تمامی ممنوعیت هایی که بر روی تجارت با کره شمالی و ورود کشتی های این کشور به ژاپن اعمال شده است، همچنان ادامه خواهد یافت.

 

در بیانیه دولت توکیو آمده است: در حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی پیشرفتی حاصل نشده و به نظر می رسد کره شمالی درصدد یک پرتاب موشک بالستیک دوربرد و یا آزمایش جدید هسته ای است و به همین خاطر اختلافات میان طرفین همچنان پابرجاست.

 

در تحریم های سال گذشته میلادی دولت ژاپن، به مسدود شدن دارایی های یک سازمان و 10 فرد مرتبط با برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی اشاره شده بود ضمن آنکه وزارت دارایی ژاپن تمام اتباع و سازمان های این کشور را ملزم ساخت تا از این پس هر گونه پرداخت مالی بیش از 100 هزار «ین» (واحد پول ژاپن) به کره شمالی را به اطلاع مقامات دولتی برسانند.

 

پیش از این رقمی که می بایست در این رابطه به اطلاع وزارت دارایی ژاپن می رسید، یک میلیون ین ژاپن (معادل تقریبی 8800 دلار آمریکا) بود.

 

هدف از وضع این محدودیت قطع منابع مالی کره شمالی برای تامین برنامه های هسته ای و موشکی عنوان شده است.

 

در عین حال دولت توکیو در ذیل تحریم های مالی قبلی که برای دو سال دیگر تمدید شده، تبصره ای را نیز برای کمک های بشردوستانه به کره شمالی قرار داده که بر مبنای آن ارسال مبالغ زیر 100 هزار ین (حدود 880 دلار آمریکا) به این کشور مانعی نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------