وزیر خارجه آمریکا: گام‌ها برای کنار زدن اسد را برداشتیم



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به حملات این کشور علیه مواضع ارتش سوریه، اعلام کرد دولت واشنگتن گام‌ها برای کنار زدن «بشار اسد» از ریاست‌جمهوری سوریه را آغاز کرده است.

 به گزارش ایلنا ؛ روسیاالیوم، «رکس تیلرسون» «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در اشاره به حمله هوایی کشورش به پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص، اعلام کرد، واشنگتن گام‌ها برای حذف بشار اسد از ریاست‌جمهوری در سوریه را آغاز کرده است.

 

تیلرسون در گفت‌وگو با خبرنگاران در فلوریدا، افزود، حمله هوایی آمریکا به سوریه، آمادگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا «برای اقدامات سرنوشت‌ساز و حساس» را نشان می‌دهد.

 

وزیر خارجه آمریکا در تناقض با بیانیه وزارت دفاع (پنتاگون)، گفت که واشنگتن قبل از حمله به پایگاه هوایی ارتش سوریه در «الشعیرات»، با روسیه تماس نگرفت و بعد از آن نیز تماس نگرفته است.

 

پنتاگون اعلام کرده بود که پیش از حمله به سوریه، روسیه را از عملیات قریب‌الوقوع مطلع کرده بود تا به هواپیماها یا پرسنل روس در سوریه آسیبی وارد نشود.

 

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود، طرف آمریکایی به توافقات خود با مسکو درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از وقوع درگیری و حوادث بین طرفین روسی و آمریکایی در سوریه، پایبند است.

 

طبق بیانیه پنتاگون، ارتش آمریکا، بامداد امروز- جمعه- با ۵۹ فروند موشک کروز پایگاه الشعیرات واقع در استان حمص را بمباران کرده است؛ پایگاهیی که حمله شیمیایی در استان ادلب از آن انجام شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------