آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

رویوران: ترامپ نمی‌تواند هزینه ورود به جنگ تازه‌ای را بپردازد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,رویوران

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به درگیری‌های داخلی که ترامپ با آنها مواجه است توانایی پرداخت هزینه برای درگیری و جنگ تازه‌ای در خارج از آمریکا را نخواهد داشت، بنابراین امکان آغاز تقابل رو در رو با سوریه کم است.

 حسین رویوران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه که بامداد جمعه اتفاق افتاد، تاکید کرد: آمریکا قبل از آنکه گروه تحقیق و تفحص ثابت کند دولت سوریه علیه مردم این کشور حمله شیمیایی انجام داده دست به اقدام نظامی زد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اخیرا ارتش سوریه در این کشور پیشروی‌های خوبی از جمله آزاد سازی حلب و شرق سوریه را داشته است، می توان این‌طور برداشت کرد که هدف آمریکا از حمله موشکی اخیر ایجاد موازنه جدید در این کشور بوده است.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با اینکه آیا تحلیل های ارائه شده مبنی بر اینکه حمله موشکی آمریکا به سوریه نوعی تبلیغ برای ترامپ و جلب افکار عمومی این کشور بوده است، گفت: من این تحلیل را قبول ندارم چرا که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود بارها اوباما را برای نداشتن عملکرد خوب در قبال مقابله با گروه های تروریستی سرزنش می کرد و اگر خود او قصد داشت در جهت حرف‌های گذشته‌اش گامی برداد باید مواضع داعش را هدف قرار می داد نه دولت سوریه را.

 

رویوران با بیان اینکه هدف دولت آمریکا از حمله موشکی به مواضع ارتش سوریه نوعی عرض اندام و قدرت نمایی بوده است خاطرنشان کرد: ترامپ بارها متهم به حمایت از روسیه شده است و شایعاتی مبنی بر انجام شنود و حک کردن اطلاعاتی در آمریکا برای روی کار آمدن او از سوی روسیه مطرح است و به نظر می رسد که حمله اخیر آمریکا به مواضع ارتش سوریه به این دلیل است که ترامپ می خواهد بگوید من در هر شرایطی از مواضع روسیه حمایت نمی‌کنم.

 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با اینکه آیا امکان دارد دولت ترامپ تنش‌ها با سوریه را افزایش دهد، گفت: ترامپ از حمایت حداکثری در بین مردم آمریکا برخوردار نیست، جو قالب رسانه‌ای در این کشور علیه او بوده و با کوچکترین حرکت مطبوعات به نگارش علیه او می پردازند. همچنین او با مشکلات بسیاری در داخل کشور روبرو بوده و توان پرداختن هزینه برای ورود به جنگ تازه و درگیری مستقیم در سوریه را نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------