عامل اقدام تروریستی سوئد پدر ۴ فرزند و بدون سوءسابقه است



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,عامل اقدام تروریستی سوئد

به رغم این که گفته می‌شود مرد ۳۹ ساله ازبک‌تبار که در جریان حادثه تروریستی در شهر استکهلم دستگیر شده، مسئول مستقیم این حادثه بوده، اما هنوز سوال‌های بسیاری در رابطه با این اقدام تروریستی بدون پاسخ مانده‌اند.

 به گزارش ایسنا، پلیس سوئد به همراه دادستانی و مقامات مسئول این کشور در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور به شدت مراقب‌اند حادثه دیگری همانند حادثه تروریستی اخیر در این کشور صورت نگیرد و تروریست‌های احتمالی قبل از اجرای عملیاتی دیگر دستگیر شوند و همچنین از فرار همدست‌های آنان جلوگیری شود.

 

آندرس تورنبرگ، یکی از مقامات عالی‌رتبه امنیتی سوئد تایید کرد که یک مرد ۳۹ ساله ازبک‌تبار در رابطه با این حادثه تروریستی دستگیر شده است. گفته می‌شود او ساعت یک و ربع سحرگاه روز شنبه (۱۹ فروردین) بازداشت شده است.

 

روزنامه سوئدی "آفتون بلادت" در باره این متهم نوشته است که "او پدر چهار فرزند" است. مقامات امنیتی اما این خبر را تایید نکردند که این مرد در صفحه فیس‌بوک خود با عملیات به شدت خشونت‌آمیز  جریان تروریستی داعش موافقت داشته است.

 

به گزارش دویچه‌وله، درباره این مرد هیچ اطلاعیه رسمی منتشر نشده است و دلیل پلیس از این امر حفظ اطلاعات مخفی درباره او است. تنها نکته‌ای که اعلام شده این است که این مرد تاکنون سوءسابقه نداشته و خلافی مرتکب نشده است.

 

ارتباط با مقامات امنیتی آلمان

 

در درون کامیون دزدیده شده مورد استفاده متهم‌، دستگاهی پیدا شده که تحقیقات درباره‌اش همچنان ادامه دارد. مقامات امنیتی سوئد هنوز کارکرد این دستگاه را نمی‌دانند. تحقیقات برای شناسایی این دستگاه  ادامه دارد.

 

 مقامات امنیتی سوئد برای یافتن سرنخی از این حادثه با مقامات امنیتی آلمان نیز رابطه برقرار کرده‌اند. یکی از مقامات وزارت کشور آلمان این ارتباط را تایید کرد، اما حاضر نشد به خاطر دلایل امنیتی توضیح بیشتری در این باره بدهد.

 

کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه سوئد، روز شنبه اقدام تروریستی حمله با کامیون به مردم بی‌گناه را به شدت محکوم کرد، اما با اظهار امیدواری گفت "کسانی که ما را کمک می‌کنند بسیار بیشتر از کسانی هستند که می‌کوشند به ما آسیب بزنند."

 

پرنسس ویکتوریا، فرزند ارشد خانواده سلطنتی سوئد و شوهرش نیز در محل حادثه حضور یافتند و یاد قربانیان را گرامی داشتند.

 

استفان لوون، نخست‌وزیر سوئد نیز پس از نهادن دسته گلی در محل حادثه اعلام کرد که فردا دوشنبه مراسمی به یاد قربانیان این حادثه در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم سوئد با یک دقیقه سکوت یاد قربانیان را گرامی خواهند داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------