آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

طرح مشاور ترامپ برای تجزیه لیبی به ۳ بخش



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,ترامپ

روزنامه گاردین از طرح یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ برای تجزیه لیبی به سه بخش خبر داد. 

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین نوشت: سباستین گورکا، معاون مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در امور سیاست خارجی چند روز قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور پیشنهاد  تقسیم لیبی به سه منطقه را به یک دیپلمات اروپایی ارائه داد.

 

این دیپلمات اروپایی نیز در پاسخ گفت که این طرح بدترین راه حل ممکن برای حل بحران لیبی است.

 

گورکا زمانی تلاش داشته به عنوان نماینده ویژه در لیبی تعیین شود که کاخ سفید هنوز آشنایی و مطالعه زیادی در باره لیبی نداشته و هنوز برای تعیین این پست نیز تصمیم‌گیری نشده بود.

 

گورکا نقشه تصوری خود از لیبی تقسیم شده را بر روی یک دستمال سفره برای این دیپلمات اروپایی ترسیم کرده بود. در این نقشه لیبی به سه بخش و براساس استان‌های تعیین شده در زمان امپراتوری عثمانی تقسیم شده بود.

 

متیا تاولدو کارشناس اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در باره این طرح می‌گوید: اگر همه آنچه درباره لیبی می‌دانید این است که این کشور در گذشته به سه ایالت تقسیم شده بود، این نشان می‌دهد که شما هیچ چیزی از اوضاع این کشور نمی‌دانید.

  

به نوشته گاردین پیت هوکسترا، از اعضای سابق کنگره و فیلیب اسکاراوج، افسر اطلاعاتی سابق آمریکا که بیش از ۱۰ سال در لیبی کار کرده از رقبای گورکا برای تصدی پست فرستاده ویژه ترامپ برای لیبی هستند .

 

اسکارواج محتمل‌ترین گزینه برای تصدی این پست است و گفته می شود طرح صلحی براساس کمک دهها میلیارد دلاری غرب برای این کشور در دست دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------