آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کره شمالی آمریکا را به حمله هسته‎ای تهدید کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, کره شمالی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی گفته است که مسئله پیونگ یانگ را حل خواهد کرد اما با این وجود روزنامه رسمی کره شمالی در بیانیه‎ای واشنگتن را تهدید به حمله هسته‎ای کرد.

 به گزارش میزان، دونالد ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود کره شمالی را تهدید و گفته است که مسئله پیونگ یانگ را حل خواهد کرد.

 

در همین حال رسانه‌های کره شمالی آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کردند.

 

ترامپ با انتشار دو پیام جداگانه در صفحه توئیتر خود که با هدف تحریک چین برای اقدام علیه کره شمالی نیز انجام شده، گفت: کره شمالی به دنبال دردسرسازی است و ما با حضور چین و یا بدون آن مسئله کره شمالی را حل خواهیم کرد.

 

ترامپ در ادامه ضمن وعده ارتباط تجاری بهتر به چین گفت: چین در صورت اقدام در راستای خنثی کردن تهدید هسته‌ای کره شمالی، می‌تواند انتظار مبادلات تجاری بهتر با آمریکا را داشته باشد.

 

در همین حال «رودونگ سینمون»، روزنامه رسمی کره شمالی نوشت: در حالی که چشم‌انداز هسته‌ای ما بر پایگاه‌های آمریکا در کره جنوبی و اقیانوس آرام تمرکز کرده است، ارتش انقلابی قدرتمند ما نیز اقدامات خصمانه آمریکا را زیر نظر گرفته است.

 

این در حالی است که با اعزام ناوگروه آمریکا به شبه‌جزیره کره، تنش‌ها در این منطقه به شدت بالا گرفته است و مقامات کره شمالی نیز روز دوشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد به اعزام ناوگره جنگی آمریکا اعلام کردند که آماده جنگ با آمریکا هستند.

 

مقامات پیونگ‌یانگ اعلام کردند که وضعیت فاجعه‌بار کنونی اقدامات دفاعی و نیز قابلیت‌های حمله پیشدستانه پیونگ‌یانگ به وسیله نیروی هسته‌ای را توجیه می‌کند.

 

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس کارل وینسون» آمریکا روز شنبه گذشته بعد از فاصله گرفتن از سنگاپور به سمت شبه جزیره کره حرکت کرد که با اعزام این ناوگروه به شبه‌جزیره کره که با ادعای حمایت از ژاپن و کره‌جنوبی انجام شده است تنش در این منطقه در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود رسیده‌ است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------