پنتاگون دلیل استفاده از "مادر بمب‌ها" در افغانستان را اعلام کرد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,پنتاگون,

وزارت دفاع آمریکا دلیل استفاده از بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای این کشور در افغانستان را اعلام کرد که اخیرا در ولایت ننگرهار علیه داعش استفاده شده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع آمریکا گفته بمب GBU-43 که به "مادر تمام بمب‌ها" مشهور است و نیرومندترین بمب غیرهسته‌ای ایالات متحده محسوب می‌شود، علیه شبکه‌ای از تونل‌های داعش در منطقه آشین در ولایت ننگرهار استفاده شده است.

 

بنا به گفته سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، بمب مذکور که بزرگ‌ترین بمبی است که آمریکا تاکنون در جنگ‌ها از آن استفاده کرده از یک هواپیمای ترابری MC130 بر فراز تونل‌های داعش رها شده است.

 

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز در این باره گفت که به دلیل خساراتی که اخیرا به داعش به ویژه گروه خراسان وارد شده آنها به ساخت بمب‌های کنار جاده‌ای و نیز ایجاد تاسیسات و تونل‌های محکم برای ارتقای سطح دفاعی خود در افغانستان پرداخته‌اند.

 

او ادامه داد: استفاده از بمب GBU43 اقدام مناسبی برای مقابله با اقدامات اخیر داعش بوده و نیاز به حملات بیشتر در این زمینه را کاهش داده است.

 

بمب GBU43 در سال 2002-2003 در پی حمله آمریکا به عراق مراحل پایانی آزمایش و ارتقای خود را پشت سر گذاشت و ارتش آمریکا آخرین آزمایش خود بر روی این بمب بسیار نیرومند را سال 2003 انجام داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------