آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

فراخوان پاپ: جهان در خطر جنگ جهانی است/ سوداگران اسلحه را متوقف کنید



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در آستانه عید پاک مسیحیان صلح طلبان را به تلاش تازه فراخواند و از خطر یک جهانی توسط تاجران و سودجویان سلاح سخن گفت و هشدار داد: اربابان این جنگ جهانی را متوقف کنید، آنها جهان را نابود می کنند.

  به  گزارش ایرنا؛ رهبر مذهبی کاتولیک ها در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' ضمن یادآوری اینکه جهان در یک جنگ جهانی وحشتناک بسر می برد، بار دیگر خواستار صلح جهانی شد و اظهار داشت: هنوز درگیری های وحشتناکی در کشورهای مختلف وجود دارد که در آن همواره بی گناهان و ضعیف ترها متحمل بالاترین هزینه می شوند. 

 

وی گفت: من فقط می توانم با قدرت بیشتری برای این جهان مطیع قاچاقچیان اسلحه که با خون مردان و زنان سود می کنند، درخواست صلح کنم. امروز گناه با تمام قدرت تخریبی اش در جنگ ها، انواع خشونت ها و بدرفتاری ها و رها کردن ضعیف ترها، آشکار می شود. 

 

وی با نقل یک جمله معروف از حضرت عیسی (ع) که 'هرکس که بیگناه است، باید اولین سنگ را پرتاب کند' افزود: باید به درون خود بنگریم و گناه هایمان را پیدا کنیم، اینطوری قلب ما انسانی تر می شود. 

 

پاپ فرانسیس در آبان ماه گذشته نیز با تاکید بر اینکه اکنون در جنگ سوم جهانی بسر می بریم، گفت: جهان نیاز به انقلاب محبت دارد. ما اکنون در جنگ جهانی سوم بسر می بریم، باید متوقف شد زیرا ارزش جان انسان بیشتر از اراضی است و بزرگترین دشمن خدا پول است. 

 

وی افزود: تولیدکنندگان اسلحه و قاچاقچیان، به فروش سلاح می پردازند. این دلیل جنگ سوم جهانی است که در آن بسر می بریم، جنگی که قطعه قطعه و در اماکن مختلف وجود دارد. آنها سلاح ها را به دو طرف درگیر می فروشند تا سود ببرند. آنها بسیار قصی القلب هستند و هیچ محبتی ندارند. جهان امروز نیاز به انقلاب محبت دارد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------