روسیه: آمریکا با دلایل واهی بدنبال توجیه تجاوز به سوریه است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که آمریکا با طرح دلایل واهی بدنبال توجیه تجاوز موشکی اخیرش به سوریه است. 

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشینکف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادعای آمریکا درخصوص شنود تماس نظامیان سوریه درخصوص آماده شدن برای حمله اخیر به منطقه خان شیخون شک و تردید کرد و گفتکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اکثرا تجاوزگری خود را با دلایل واهی توجیه می کند.

 

ایگور کوناشینکف امروز جمعه در واکنش به ادعای رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن تماس های نظامیان سوری را که از آمادگی برای حمله شیمیایی به استان ادلب سخن می گفتند، شنود کرده است، گفت: براساس سنت ثابت شده، پنتاگون هرگونه نقض قوانین بین المللی بویژه تجاوزگری نظامی آمریکا علیه یک کشور برخوردار از حاکمیت را همواره با دلایل معینی توجیه می کند و با افزایش میزان جعلی بودن این دلایل، بر میزان ری بودن آن افزوده می شود.

 

وی افزود: اگر سازمان اطلاعات آمریکا به پنهان کردن دلایل ادعایی درخصوص جنایت علیه بشریت ادامه دهد، این بدان معناست که اساس دلایلی ندارند.

 

شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا پیشتر به نقل از یک مسئول بلندپایه آمریکایی مدعی شد که ارتش آمریکا و سازمانهای اطلاعاتی این کشور تماس های نظامیان و کارشناسان سوری را شنود کردند که (به زعم ارتش آمریکا و این سازمانهای اطلاعاتی) در آن درخصوص آمادگی برای حمله شیمیایی با گاز سارین در استان ادلب سوریه بحث و گفت وگو می کردند.

 

دولت سوریه همه اتهامات علیه خودش درخصوص حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در ریف ادلب را رد کرده است. روسیه نیز خواهان تحقیقات بین المللی بی طرف در این زمینه شده است.

 

ارتش آمریکا براساس همین ادعاها، جمعه گذشته 59 فروند موشک از نوع "تام هاوک" به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کردند که خسارات و تلفاتی به همراه داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------