آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اردوغان ادعای اپوزیسیون ترکیه درباره تغییر رژیم را تکذیب کرد



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,اردوغان

در آستانه همه‌پرسی فردا در ترکیه برای اصلاح قانون اساسی، اردوغان تاکید کرد، تقریبا تمامی نظرسنجی‌ها از پیروزی کمپین "آری" حکایت دارند و همچنین ادعاهای مربوط به تغییر نظام و ایجاد نظام فدرالی در ترکیه پس از این همه‌پرسی صحت ندارد.

 به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با تلویزیون تی‌آرتی گفت: در طول ۴۰ سال حیات سیاسی‌ام، هیچ وقت چنین ادعایی برای تغییر رژیم نداشته‌ام.

 

به گفته او، بحث‌ها در مورد تغییر نظام در ترکیه در سال ۱۹۲۳ و زمانی که مصطفی کمال آتاتورک جمهوری ترکیه مدرن را پایه‌ریزی کرد، به پایان رسید. او گفت: اما این سیستم کنونی دولت، پاسخگوی نیازهای کنونی نیست.

 

پیشتر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه موسوم به مردم جمهوری‌خواه در جریان کمپین "خیر" به تغییرات قانون اساسی گفته بود که این روند به یک تغییر رژیم منجر می‌شود.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه سخنانش گفت: اکثر نظرسنجی‌ها از پیروزی اصلاحات در همه‌پرسی فردا حکایت دارند. برخی پیش بینی می‌کنند که میزان آن زیر ۵۵ درصد باشد و برخی دیگر احتمال می‌دهند که بین ۵۵ تا ۶۰ درصد رای‌دهندگان از کمپین "آری" حمایت کنند.

 

طبق همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه که فردا یکشنبه (۲۷ فروردین) برگزار می‌شود،  اختیارات اجرایی رئیس‌جمهوری ترکیه به شدت افزایش می‌یابد. براساس آن، پست نخست‌وزیری ملغی می‌شود و به رئیس‌جمهوری ترکیه اجازه داده می‌شود تا روابط با یک حزب سیاسی را حفظ کند. سایر تغییرات شامل، کاهش حداقل سن نامزدهای پارلمانی به ۱۸ سال و افزایش شمار نمایندگان به ۶۰۰ تن است. علاوه بر این، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برای یک دوره پنج‌ساله، در نوامبر ۲۰۱۹ طبق قانون اساسی جدید برگزار می‌شود.

 

اردوغان خاطرنشان کرد، اروپایی‌هایی مدعی‌اند، طرفداران "بله" به همه‌پرسی قانون اساسی با مشکلاتی روبه‌رو هستند اما من به آنها می‌گویم دولت همان طرفی است که تمامی کمپین‌های تبلیغاتی احزاب را تامین مالی می‌کند.

 

وی افزود، حزب مردم دموکراتیک خلق پول‌های تبلیغات داده شده از سوی دولت را برای حمایت از تروریسم استفاده می‌کند و آنها دست به هیچ کمپین تبلیغاتی نزدند.

 

اردوغان ادامه داد، اروپایی‌ها جدا عصبانی‌ هستند زیرا می‌دانند که ترکیه در صورتی که با اصلاحات قانون اساسی موافقت شود، قوی‌تری خواهد بود. تررویست‌ها به یونان فرار می‌کنند و زمانی که با مقامات آن تماس می‌گیریم می‌گویند: موضوع را حل می‌کنیم. اما تروریست‌ها هنوز آنجا هستند.

 

وی افزود، همچنان امید دارد آمریکا فتح الله گولن، مبلغ اسلامی ترکیه را تحویل دهد،

 

وی ادامه داد: امیدوارم آمریکا متوجه اشتباهش شود و او را به ما تحویل دهد. همچنان طرفداران او در آمریکا کار می‌کنند و ۷۵۰ میلیون دلار از مدارس‌شان به دست می‌آورند که از آن برای دادن رشوه به اعضای کنگره استفاده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------