وزیر خارجه انگلیس از روسیه خواست به براندازی دولت سوریه کمک کند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,وزیر خارجه انگلیس

وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی خطاب به روسیه گفت مسکو این فرصت را دارد که حمایت از رئیس جمهور سوریه را کنار گذاشته و با انتقال سیاسی، به کنار گذاشتن اسد کمک کند.

 به گزارش فارس، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی از روسیه خواست به براندازی دولت قانونی سوریه کمک کند و او این مسئله را «استفاده از فرصت برای پایان دادن به بحران سوریه» نامید.

 

در یادداشتی برای روزنامه ساندی‌تلگراف، وزیر خارجه انگلیس خطاب به روسیه گفت همچنان زمان برای پیوستن به طرف درست در مباحث مربوط به سوریه، وجود دارد.

 

جانسون در این یادداشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را تروریست اصلی دانست و افزود انگلیس و دیگر متحدانش مدارکی درباره جنایات جنگی جمع ‌آوری خواهند کرد.

 

آمریکا، انگلیس و فرانسه از حامیان اصلی مخالفان در سوریه هستند. انگلیس همچنین علاوه بر حمایت از گروههای مسلح در سوریه، از حامیان اصلی جنگ عربستان علیه یمن نیز هست که در آن بیش از 10 هزار یمنی طی دو سال جنگ با سلاح‌ها و بمب‌های انگلیسی و آمریکایی کشته شده‌اند. 

 

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت، زمان آن فرا رسیده است که روسیه بیدار شود. او مدعی شد دولت اسد به مردم حمله شیمیایی کرده است. جانسون تصریح کرد، روس‌ها اسد را حفظ کرده‌اند و می‌توانند او را با انتقال سیاسی کنار بگذارند.

 

وی هشدار داد، آمریکا می‌تواند باز هم حمله نظامی در سوریه انجام دهد و اکنون که روسیه بیشترین تاثیر را در سوریه دارد، زمان خوبی است که سازش معقولی انجام دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------