نمایندگان پارلمان بریتانیا: تابعیت انگلیسی همسر "بشار اسد" پس گرفته شود



نماینده پارلمان بریتانیا افزود: اگر اسما اسد به دفاع از جنایت‎‌های نظام اسد ادامه دهد، دولت بریتانیا باید تابعیت وی را پس بگیرد یا اینکه بی‌ضرر بودن اقدامات وی برای منافع بریتانیا را ثابت کند.

 تعدادی از نمایندگان پارلمان بریتانیا از دولت این کشور خواستند تا تابعیت "أسما اسد" همسر "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را لغو کند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعدادی از نمایندگان مجلس عوام (پارلمان) بریتانیا در پی آنچه سوء استفاده اسما اسد از جایگاه بین‌المللی خود برای دفاع از یک "رژیم متوحش" توصیف کردند، خواستار پس گرفته شدن تابعیت بریتانیایی وی شدند.

 

خبرگزاری صداوسیما هم نوشت: اسماء اسد همسر بشار اسد رئيس جمهور سوريه به لغو تابعيت انگليسي خود تهديد شد.

 

 شماري از سياستمداران انگليسي و از جمله اعضاي حزب ليبرال دمکرات اين کشور با ارسال نامه اي براي وزارت کشور انگليس از اين وزارتخانه خواسته اند که تابعيت انگليسي اسماء اسد همسربشر اسد را لغو کنند.

 

در اين نامه آمده است:همسر رئيس جمهور سوريه همانند يک شهروند عادي عمل نکرده و در نقش سخنگوي رياست جمهوري سوريه عمل کرده است.وي بايد استفاده از موقعيت خود را براي دفاع از اقدامات خشونت بار اسد متوقف کند و يا اينکه تابعيت انگليسي وي لغو خواهد شد.

 

در همین زمینه یکی از سخنگویان وزارت کشور بریتانیا گفت: وزارت کشور حق دارد تابعیت افراد را لغو کند در صورتی که این مسئله به سود منافع عمومی باشد.

 

این مقام وزارت کشور بریتانیا در پی مطرح شدن مسئله لغو تابعیت اسما اسد از سوی تعدادی از نمایندگان پارلمان به این مسئله اشاره کرد.

 

"تام بریک" سخنگوی بخش امور خارجه در حزب لیبرال دموکرات بریتانیا، اسما اسد را به سوء استفاده از جایگاه بین‌المللی خود برای دفاع از یک "رژیم وحشی" متهم کرد.

 

وی گفت: "بوریس جانسون" وزیر خارجه دولت بریتانیا سایر کشورها را برای اقدام بیشتر جهت حل مسئله سوریه دعوت کرد؛ اما دولت بریتانیا باید به اسما اسد بگوید که سوء استفاده از جایگاه خود برای دفاع از اقدامات وحشیانه را متوقف کند یا اینکه تابعیت بریتانیایی را از وی پس بگیرد.

 

بریک افزود: اگر اسماء اسد به دفاع از جنایت‎‌های نظام اسد ادامه دهد، دولت بریتانیا باید تابعیت وی را پس بگیرد یا اینکه بی‌ضرر بودن اقدامات وی برای منافع بریتانیا را ثابت کند.

 

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نمایندگان پارلمان بریتانیا

 

پیش از این نماینده حزب محافظه‌کار بریتانیا "ناظم زهاوی" نیز در گفتگو با روزنامه "ساندی تایمز" درخواست‌های مشابهی را مطرح کرد و گفت: وقت آن رسیده که با هر شیوه‌ای از جمله از طریق اشخاصی مانند خانم اسد، بشار اسد را مورد پیگرد قرار دهیم؛ زیرا این اشخاص بخشی از ابزار تبلیغاتی [افرادی] هستند که جنایت‌های جنگی مرتکب می‌شوند.

 

دولت بریتانیا مخالف بقای بشار اسد در دولت سوریه است. چندی پیش جانسون وزیر خارجه بریتانیا بشار اسد را "بزرگترین تروریست" توصیف کرده بود.

 

اسماء اسد 41 ساله همسر بشار اسد رئیس جمهور سوریه است که در طول 6 سال گذشته که سوریه شاهد درگیری‌های داخلی بود، در کنار همسرش ایستاد.

 

اسما اسد تا قبل از ازدواج با بشار اسد به همراه خانواده اش ساکن لندن بود و به همین دلیل علاوه بر تابعیت سوریه، تابعیت / ملیت بریتانیایی نیز دارد.

 

پدر اسما پزشک متخصص قلب و مادرش کارمند عالی‌رتبه سفارت سوریه در لندن بودند. وی در یک خانواده مرفه زندگی کرده و در بهترین دانشگاه‌های انگلیس تحصیل کرده بود.

 

بشار اسد در سال 2000 تنها 6 ماه پس از رئیس جمهور شدن با وی ازدواج کرد. وی در جشنی که سوری‌های مقیم بریتانیا تدارک دیده بودند با وی آشنا شده بود. صیغه عقد وی توسط "حافظ اسد" پدر بشار اسد و رئیس جمهور وقت سوریه قرائت شد.

 

اسما اسد فارغ‌التحصیل رشته علوم کامپیوتر و سرمایه‌گذاری بانکی از دانشگاه کینگز لندن است و تا پیش از ازدواج به عنوان نماینده بانک "دویچه" آلمان در لندن فعالیت می‌کرد.

 

این زوج صاحب سه فرزند هستند: حافظ (۲۰۰۱)، زین (۲۰۰۳) و کریم (۲۰۰۴)

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------