پایتخت داعش تغییر کرد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, داعش

منابع پنتاگون از تلاش گروه تروریستی داعش برای انتقال "پایتخت خلافت خوانده‌اش" از رقه به دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه فاکس نیوز آمریکا به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) اعلام کرد، اعضای گروه تروریستی داعش استقرار خود در دیرالزور واقع در ۱۴۵ کیلومتری جنوب شرق رقه را تقویت کرده‌اند، جنگنده‌های نظامی دوربرد آمریکا تحرکات صدها تن از مسئولان و فرماندهان داعش را طی دو ماه گذشته در حالی که رقه را به سمت شهر المیادین در حومه دیر الزور ترک می‌کردند، رصد کردند.

 

شهر المیادین همان شهری است که طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا در تاریخ ششم آوریل سال جاری میلادی نیروهای زمینی آمریکا عبدالرحمان ازبکی، یکی از مسئولان برجسته داعش که به عنوان معاون ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه تروریستی شناخته می‌شد را از پای درآوردند.

 

به گفته منابع مذکور در پنتاگون، این اقدام داعش به دنبال افزایش حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا علیه رقه و تنگ‌تر شدن دایره محاصره این شهر توسط "نیروهای دموکراتیک سوریه" در عملیات تحت عنوان "خشم فرات" بوده است.

 

این مسئولان در گفت‌وگو با فاکس نیوز، تاکید کردند که مرکز رهبری داعش دیگر در رقه که به زودی آزاد خواهد شد،‌ نیست.

 

این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه موفق به آزادی دو شهر "حزیمه" و "مزرعه تشرین" در حومه شمالی شهر رقه شده و توانستند شمال وادی جلاب را از دست داعش خارج سازند. این نیروها اخیرا آزادسازی وادی جلاب را هدف عملیات خود قرار داده‌اند. مرحله چهارم از عملیات "خشم فرات" از تاریخ ۱۳ آوریل سال جاری میلادی با هدف پاکسازی حومه شمالی رقه و وادی جلاب از داعشی‌ها و فراهم کردن مقدمات آزادسازی شهر رقه همچنان ادامه دارد.

 

به دنبال آغاز مجدد درگیری‌ها میان یگان‌های کرد هم‌پیمان آمریکا با داعشی‌ها در شمال رقه از عصر روز جمعه ۴۹ داعشی از جمله برخی از فرماندهان آنها کشته شدند.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا این حملات را انجام می‌دهند.

 

۱۷ داعشی از جمله سه تن از فرماندهان میدانی آنها در درگیری با نیروهای اتاق عملیات "خشم فرات" در شهر الطبقه و اطراف سد تشرین کشته شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------