یکه‌تـازی ایوانکـا در کـاخ سفیـد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, ایوانکـا

همه‌کاره پدر شده است و غیررسمی بانوی اول آمریکا. به او دختر اول آمریکا هم می‌گویند. او حالا جای ملانی ترامپ راه اجلاس زنان گروه 20 را در پیش می‌گیرد و با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و کریستینا لاگارد، رئیس صندوق بی‌المللی پول دیدار می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان، ایوانکا ترامپ که در این اجلاس به دفاع از پدرش پرداخته، مورد استهزای تماشاچیان قرار گرفته و وی را «هو» کرده‌اند. او در این سخنرانی گفته است که هیچ‌کس مانند پ

 به گزارش دنیای اقتصاد؛ درش احترام زنان را نگه نمی‌دارد اما این سخن برای ایوانکا ترامپ عاقبت خوشی نداشت و در این اجلاس «هو» شد.

 

ایوانکا ترامپ در شرایطی از پدر خود دفاع می‌کند که ترامپ در دیدار با آنگلا مرکل با او دست نداد و برای چند روز این موضوع سوژه رسانه‌ها شده بود. روزنامه گاردین در آن زمان نوشت که داستان دست دادن‌های ترامپ چیست که این همه جنجالی شده است. برخی ترامپ را متهم می‌کنند که نحوه دست دادن وی دیپلماتیک نیست و او آداب و رسوم «زبان بدن» را نمی‌داند. این اواخر هم که دست ندادن وی با مرکل برای او در رسانه‌ها بسیار جنجالی شد و برخی او را متهم به ضدزن بودن کردند. با این حال گفته می‌شود که ترامپ تحت تاثیر یک زن قدرتمند در آمریکا است و او کسی جز دخترش ایوانکا نیست. ناظران سیاسی می‌گویند که ایوانکا نفوذ زیادی روی پدر دارد.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, ایوانکـا

ایوانکا ترامپ در هفته‌های اخیر توانسته است نفوذ خود را در کاخ سفید و همچنین در تعیین سیاست‌های جدید پدر افزایش دهد. او با کنار زدن مشاوران سابق ترامپ نظیر بانن در تغییر جهت‌گیری سیاست خارجی ترامپ در خاورمیانه و سایر مناطق بحران‌خیز نقش پررنگی ایفا کرده است. در این‌باره در حاشیه این اجلاس ایوانکا ضمن رد این اتهام به خبرنگاران گفت که حمله پدر وی به سوریه به‌خاطر تحت‌تاثیر قرار گرفتن او از حمله شیمیایی به سوریه نبوده است.

 

برخی این موضوع را مطرح کرده‌اند که ایوانکا ترامپ با مشورت دادن به پدرش، خواستار حمله به سوریه شده است. در این راستا ناظرانی هستند که مشاوره دادن افرادی همچون ایوانکا و همسر وی جرد کوشنر را به ترامپ از اساس خطرناک می‌دانند. جان اولیور نویسنده و مفسر سیاسی اهل انگلستان با مطرح کردن این موضوع تصریح می‌کند: کسانی که می‌گویند با حضور ایوانکا و جرد کوشنر در کاخ سفید باید سر آسوده بر بالش گذاشت اشتباه می‌کنند، آنها باید شب‌ها بیش از پیش نگران بخوابند.

 

به نوشته مجله مادرجونز، جان اولیور در برنامه «Last Week Tonight» با به چالش کشیدن این عقیده از سوی ناظران سیاسی را که ایوانکا و کوشنر تلطیف‌کننده فضای تند کاخ سفید هستند، گفت: این اصلا درست نیست. اتفاقا باید بیش از پیش نگران شد. ایوانکا و داماد ترامپ، به‌رغم برخوردار شدن از قدرت زیاد در ساختار سیاسی آمریکا، دارای تجربه سیاسی بسیار کمی هستند. جان اولیور افزود: کاهش یارانه‌های زایمان یا کنار گذاشتن مباحثی مانند تغییرات آب و هوایی با نفوذ و مشورت ایوانکا صورت گرفته است. ایوانکا در هر دو موضوع در کنار دونالد ترامپ ایستاد و از عملکرد پدرش به شدت دفاع کرد. او همچنین نقش بسزایی در کاهش وجوه کمکی به والدین، همچنین محدود کردن نقش علم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی داشته است. جان اولیور خاطر نشان می‌کند: اینکه بسیاری می‌گویند ایوانکا در مباحث عمده‌ای با پدرش مخالف است درست نیست و او همواره در کنار پدرش ایستاده است. این شائبه مطرح است که ایوانکا ترامپ در داخل کاخ سفید درخصوص برخی مباحث اختلاف نظر دارد اما به‌دلیل اینکه دونالد ترامپ وی را دوست دارد، در نهایت نظر وی را تامین می‌کند.

 

همچنین اولیور در این برنامه تلویزیونی به نقد جرد کوشنر هم پرداخت و تاکید کرد که وی نیز از سابقه سیاسی برخوردار نیست و تنها بنا بر روابط خانوادگی به وی وظیفه سنگینی محول شده است. او سپس تاکید می‌کند که اگر تاکنون فکر می‌کردید که به‌دلیل حضور این دو نفر در کاخ سفید می‌توانید راحت بخوابید، اشتباه ‌کرده‌اید. این شائبه مطرح است که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر با نفوذ روی دونالد ترامپ، به‌دنبال پیاده کردن اهداف خود هستند. روزنامه گاردین در این‌باره می‌نویسد: چند ماه از حضور ترامپ در کاخ سفید می‌گذرد و رئیس‌جمهوری آمریکا در این مدت با رهبران سیاسی و اقتصادی زیادی دیدار داشته است اما در کنار وی همواره ایوانکا ترامپ دیده می‌شود. گفته می‌شود ترامپ نقش او را در داخل کاخ سفید افزایش داده است و فراتر از یک مشاور برای پدرش عمل می‌کند. او در حالی که هیچ عنوان رسمی در دولت ندارد در تمامی برنامه‌های پدر حضور دارد و در بخش غربی (اداری) کاخ سفید نیز برای وی دفتر کاری منظور شده است. به وی در این اتاق تلفن و کامپیوتر دولتی داده شده است و باید گفت که با داشتن این تجهیزات، از این پس او به همه اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده دسترسی خواهد داشت.

 

با این حال او در مصاحبه با پولیتیکو اعلام کرد که اخلاق سیاسی و حد و حدود خود را در کاخ سفید در این منصب رعایت خواهد کرد. این در حالی است که ریچارد پینتر، پروفسور حقوق از دانشگاه مینه‌سوتا که در سال 2005 تا 2007 نیز برای جورج بوش کار می‌کرده است، ادعای ایوانکا را مبنی بر رعایت کردن حد و حدود رد می‌کند و می‌گوید: زیاد روی سخنان وی حساب باز نکنید. او صاحب یک اتاق در بخش غربی کاخ سفید است. در این اتاق به وی تجهیزات داده شده است. ایمیل وی امنیتی و متعلق به کاخ سفید است، پس او نقش اساسی در آنجا دارد.

 

به اعتقاد پینتر وی مانند دیگر کارکنان کاخ سفید به حساب می‌آید و او در استخدام دولت است. به‌رغم اینکه ترامپ پیش از اینکه وارد کاخ سفید شود اعلام کرد که از اقوام خود در دولت استفاده نخواهد کرد اما جرد کوشنر، داماد ترامپ و همسر ایوانکا، همچنین خود ایوانکا نقش مهمی در کاخ سفید دارند. به گفته ناظران سیاسی آنها به‌دلیل قرابتی که با ترامپ دارند از نفوذ زیادی روی او برخوردار هستند تا حدی که برخی برکناری استیو بانن را به کوشنر نسبت می‌دهند. استیو بانن که نقش یار غار ترامپ را داشت و سیاست «اول آمریکا» را به توصیه او به اجرا درآورده بود، حالا از حضور در جلسات امنیت ملی آمریکا منع شده است. برخی می‌گویند تغییر سیاست ترامپ در چند وقت اخیر نیز ناشی از توصیه‌های کوشنر و ایوانکا است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------