آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آغاز نصب سیستم ضد موشکی "تاد" آمریکا در کره جنوبی (+عکس)



آمریکا نصب سامانه ضد موشکی" تاد" را در یک زمین گلف در 300 کیلومتری جنوب شرق شهر سئول آغاز کرده است و همزمان اعتراضات مردم "سئونجو" نسبت به نصب این سیستم نظامی بالا گرفته است.

 آغاز عملیات نصب سامانه ضد موشکی " تاد" (THAAD) آمریکا در کره جنوبی اعتراضات اهالی منطقه را برانگیخته است.

 

به گزارش عصر ایران صدها تن از ساکنان شهر " سئونجو" در 300 کیلومتری جنوب شرق شهر سئول همزمان با آغاز نصب این سامانه نظامی در یک زمین گلف در این شهر در برابر ورود خودروهای حامل تجهیزات این سامانه تظاهرات کرده و مسیر را مسدود کردند.

 

معترضان با پرتاب بطری های آب به سمت خودروهای حامل تجهیزات سامانه " تاد" اعتراض خود را به استقرار این سامانه نظامی نشان دادند و با واحدهای پلیس که قصد پراکنده کردن آنها را داشتند، درگیر شدند.

 

با وجود این اعتراضات که از مدت ها پیش در جریان است واحدهای نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی عملیات نصب این سامانه ضد موشکی را در این شهر آغاز کرده اند.

 

معترضان آمریکا را به رفتارهای تحریک آمیز علیه کره شمالی و تشدید تنش در شبه جزیره کره متهم می کنند اما مقامات آمریکا و کره جنوبی می گویند سامانه ضد موشکی تاد به منظور مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی مستقر می شود.

 

دولت چین نیز نسبت به استقرار سامانه تاد در کره جنوبی به آمریکا هشدار داده و این قبیل اقدامات را سبب تشدید بیشتر تنش در شبه جزیره کره دانسته است.

 

دولت دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا اعلام کرده که سیاست "صبر استراتژیک " این کشور در قبال دولت کمونیستی پیونگ یانگ به سر آمده است.

 

 تنش ها بین آمریکا و کره شمالی در روزها و هفته های گذشته به دلیل انجام آزمایش های موشکی کره شمالی بالا گرفته است و دولت کره شمالی تهدید کرده در برابر اقدامات تحریک آمیز نظامی آمریکا ساکت نخواهد ماند.

 

در روزهای گذشته استقرار ناوگان دریایی آمریکا در سواحل شبه جزیره کره نگرانی های بین المللی را از احتمال یک درگیری نظامی بین کره شمالی و آمریکا افزایش داده است.

 

مقامات آمریکایی می گویند قصد سرنگون کردن حکومت کمونیستی "کیم جونگ اون " رهبر کره شمالی را ندارند و تنها می خواهند او را بر سر عقل آورند.

 

استقرار سامانه  ضد موشکی تاد در کنار استقرار ناوگان دریایی آمریکا در بندر بوسان کره جنوبی و نیز انجام رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی در روزهای گذشته، تنش ها را در شبه جزیره کره به حدی کم سابقه رسانده است.

 

دیروز سناتورهای آمریکایی و نیز فرماندهان نظامی آمریکا و مقامات وزارت خانه های خارجه و دفاع آمریکا در یک جلسه مشترک در کاخ سفید حضور یافتند تا گزینه های برخورد و مقابله با آنچه که تهدیدهای ناشی از اقدامات تحریک آمیز حکومت کره شمالی می خوانند، بررسی کنند.

 

نیروهای آمریکایی در حال نصب بخش هایی از سامانه تاد در یک زمین گلف

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نصب سامانه ضد موشکی

مردم شهر سئونجو با تجمع در برابر خودروهای حامل تجهیزات "تاد" به نصب این سیستم نظامی اعتراض کردند

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نصب سامانه ضد موشکی

تظاهرات علیه استقرار سامانه تاد در مقابل سفارت آمریکا در سئول

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نصب سامانه ضد موشکی

نقطه قرمز روی نقشه؛ محل استقرار سامانه تاد

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نصب سامانه ضد موشکی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------