آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

درخواست وزیر خارجه آمریکا از کره‌شمالی برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ای



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,وزیر خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا با درخواست از کره‌شمالی برای کاهش آزمایش‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای خود و ایجاد "فضایی سازنده" برای مذاکرات، از پیونگ‌یانگ خواست به آمریکا "اعتماد" کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در دیدار با هونگ سئوک-هیون، نماینده ریاست جمهوری کره‌جنوبی مطرح کرد. رئیس دستگاه سیاست خارجی آمریکا در این نشست تاکید کرد، واشنگتن ممکن است از موقع نظامی خصمانه‌اش علیه پیونگ‌یانگ دست بکشد و آماده راه‌حل دیپلماتیک است.

 

نماینده رئیس جمهوری کره‌جنوبی نیز تاکید کرد: مهمترین مساله‌ای که تیلرسون به آن اشاره کرد این است که تحریم‌ها و فشارها به خودی خود هدفش آسیب رساندن به کره‌شمالی نیست بلکه طراحی شده‌اند تا فرصتی فراهم شود که کره‌شمالی درب‌هایش را بگشاید و دست از برنامه هسته‌ای بکشد.  

 

تیلرسون نیز در ادامه گفت که اگر کره‌شمالی همکاری کند، کسب و کارهایی وجود دارد که مایل هستند در این کشور منزوی سرمایه‌گذاری کنند. یکی از اعضای هیات کره‌جنوبی هم گفت، تیلرسون بار دیگر وعده داد که واشنگتن به دنبال تغییر رژیم و یا حمله به کره‌شمالی نیست.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------