ترامپ تقاضای ۶۳۹ میلیارد دلار بودجه دفاعی برای سال ۲۰۱۸ کرده است



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بودجه درخواستی خود برای سال ۲۰۱۸ این کشور تقاضای افزایش چشمگیری در بودجه پنتاگون را داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اسناد بودجه‌ای پنتاگون که روز سه شنبه منتشر شد، برای سال ۲۰۱۸ مجموعا تقاضای ۵۷۴ میلیارد دلار بودجه دفاعی عمومی به همراه ۶۵ میلیارد دلار بودجه تکمیلی برای زمان جنگ مطرح شده که جمع آنها به ۶۳۹ میلیارد دلار می‌رسد.

 

این بودجه پیشنهادی دربردارنده افزایش بیش از ۵۰ میلیارد دلاری معادل ۱۰ درصد نسبت به بودجه سال ۲۰۱۷ است.

 

با این حال این افزایش بودجه حدود سه درصد پیش‌بینی است که دولت اوباما مطرح کرده بود.

 

با وجود آنکه آمریکا در حال حاضر بیشتر از بودجه هفت کشور بعد از خود در لیست ۱۰ بودجه دفاعی اول جهان برای حوزه دفاع، بودجه درنظر می‌گیرد اما برخی قانونگذاران و مقام‌های پنتاگون همچنان معتقدند که سطح فعلی بودجه دفاعی کافی نیست.

 

جان رات، حسابدار پنتاگون گفت: از زمان تصویب قانون کنترل بودجه در سال ۲۰۱۱ در دولت اوباما جهان تبدیل به جایی خطرناک‌تر با دشمنان بالقوه تهاجمی‌تر و گسترش تروریسم شده است.

 

او خاطر نشان کرد: ارتش ما در طول این دوره کوچک‌تر و میزان آمادگی آن تضعیف و روند مدرنیزه کردنش قطع شده است. اکنون زمان مناسبی برای این اتفاق نیست.

 

ترامپ در ماه فوریه وعده داد که دست به یکی از بزرگترین برنامه‌های تقویت ارتش آمریکا در تاریخ این کشور خواهد زد اما برخی جمهوری‌خواهان جنگ طلب مدعی هستند بودجه پیشنهادی ترامپ و افزایشی که او تقاضا کرده برای این هدف کافی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------