آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه 120 تروریست داعشی را کشت



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,داعش

روسیه اعلام کرد که بمب افکن های این کشور با اجرای یک عملیات متمرکز بیش از 120 تروریست داعشی را در سوریه کشتند.

 به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه )اعلام کرد: هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه یک کاروان خودروهای نظامی تروریست های داعشی را که از شهر رقه عازم تدمربود مورد حمله قرار دادند.

 

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از مقام وزارت دفاع روسیه بدون ذکر نام نوشت: این حمله 25 ماه می (پنجشنبه هفته گذشته) انجام گرفت و در جریان آن بیش از 120 تروریست کشته و 32 خودرو مجهز به آتشبارهای نیمه سنگین هم منهدم شد.

 

مقام روس گفت: پهپادهای نیروی هوافضای روسیه بطور شبانه روزی تحرکات تروریست های داعشی در رقه (پایتخت این گروه تروریستی) را زیر نظر دارند و از هر گونه تلاش آنها برای افزایش توان نظامی یا حمله جلوگیری می شود.

 

روسیه از مهرماه سال 94 با درخواست رسمی دولت سوریه، مجموعه ای رزمی و شناسایی از یگان هوافضا و همچنین ناوهای خود را در ماموریت همکاری ضد تروریستی در این کشور بکار گرفته که سبب توقف پیشروی تروریست ها و سپس عقب نشینی و شکست های نظامی پیاپی جبهه ضدسوری شد.

 

سپهبد سرگئی رودسکوی رئیس اداره مرکزی عملیات ستاد کل ارتش روسیه در باره سرکوب گروههای تروریستی گفته است: از آغاز عملیات نیروی هوافضای روسیه در سوریه، هواپیماها و بالگردهای روسی بیش از 23 هزار پرواز رزمی داشته و حدود 77 هزار حمله هوایی به مراکز تروریست ها انجام گرفته است.

 

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

منبع: ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------