بیش از ۹۰ کشته و زخمی در انفجار تروریستی داعش در الکراده بغداد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, انفجار تروریستی داعش در الکراده بغداد

منابع پلیس عراق از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نیمه‌های شب گذشته خبر دادند که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. این انفجار که در محله الکراده رخ داده بالغ بر ۹۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع در پلیس عراق اعلام کردند، براثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز بغداد دست‌کم ۱۱ تن کشته و ۸۳ تن دیگر زخمی شدند که در میان آنها نیروهای پلیس کودکان و زنان نیز هستند. حال برخی زخمی‌ها نیز وخیم است.

 

به گفته منابع، این خودرو در نزدیکی مرکز خرید در منطقه الکراده رخ داد که خسارت زیادی هم به خودروها و ساختمان‌های نزدیک و رستوران‌ها وارد کرد.

 

این منابع خاطرنشان کردند، در پی انفجار سیستم‌های امنیتی مسیرهای منتهی به منطقه الکراده را بسته و تدابیر شدید امنیتی را به دلیل وجود احتمال انفجارهای جدید اتخاذ کردند. همچنین تمامی ورودی‌های بغداد شاهد تدابیر امنیتی شده است.

 

این انفجار فروشگاه آبمیوه‌فروشی "الفقمه" را هدف قرار داده بود که یک مجتمع بزرگ فروش نوشیدنی‌های غیرالکلی، شیرینی‌جات، آبمیوه‌ و اغذیه فروشی‌ در منطقه الکراده است و غالبا خانواده‌های عراقی طی ساعات عصر به ویژه در ماه رمضان در آنجا جمع می‌شوند. انفجار در سومین روز ماه رمضان زمانی رخ داد که خانواده‌های بغدادی بعد از افطار برای گردش در اماکن تجاری از جمله الکراده به بیرون از خانه رفته بودند.

 

محله الکراده در منطقه الجادریه در میدان الحریه (آزادی) بغداد است که معمولا به دلیل داشتن فروشگاه‌ها و حضور شهروندان مکان پرازدحامی است.

 

این در حالی است که داعش مسئولیت انفجار را برعهده گرفته است. داعش قبلا "جنگ بغداد" را اعلام کرده بود که در جریان آن چندین حمله را به بغداد ترتیب داد اما تدابیر امنیتی در بغداد نتوانسته مانع از این حملات شود.

 

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, انفجار تروریستی داعش در الکراده بغداد

 

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, انفجار تروریستی داعش در الکراده بغداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------