تهدید اردوغان به آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,اردوغان

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد چنانچه کشورش هدف حمله نیروهای کرد سوریه قرار بگیرد، عملیات‌های نظامی علیه آنان در خاک سوریه را از سر می‌گیرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه شنبه در نشست "انجمن صنایع و کسب و کار مستقل" در استانبول گفت: به آمریکا هم گفته‌ایم که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما آن را با هیچکسی در میان نخواهیم گذاشت و خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و اوضاع را در دست می‌گیریم.

 

او درباره احتمال از سرگیری عملیات موسوم به "سپر فرات" در شمال سوریه سخن گفت؛ آن هم در صورتی که "حزب اتحاد دموکراتیک" (پ‌ی‌د) و شاخه نظامی آن موسوم به "یگان‌های مدافع خلق" به ترکیه حمله کنند. آنکارا این دو گروه را شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) می‌داند. ارتش ترکیه عملیات سپر فرات را که اوت سال گذشته آغاز شده بود، در مارس به پایان رساند.

 

اردوغان گفت درباره این موضوع با مقام‌های روسیه و آمریکا صحبت کرده است. رسانه‌های ترکیه نیز گزارش دادند، آمریکا به آن دسته از نیروهای پ‌ک‌ک و حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که در شمال سوریه فعالیت می‌کنند، مجددا تجهیزات نظامی داده است؛ اقدامی که ترکیه شدیدا مخالفت آن است.

 

  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته حمایت نظامی از نیروهای کرد سوریه را مجاز اعلام کرد و دلیل او هم کمک به آزادسازی رقه سوریه از دست تروریست‌های داعشی بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------