اوباما و ترامپ از کی با هم حرف نزده اند؟



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,اوباما و ترامپ

مشاوران کاخ سفید و مقامات دولت سابق آمریکا گفتند: با گذشت چندین ماه از زمان گذار قدرت بین اوباما و ترامپ این دو مقام در برقراری روابط کاری یا دوستانه ناکام بوده‌اند.

 دونالد ترامپ و باراک اوباما، روسای جمهور کنونی و سابق امریکا ماه‌هاست که با یکدیگر صحبتی نکرده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، گزارشات خبری حاکی از آن است که آخرین باری که دونالد ترامپ با باراک اوباما دیدار داشته زمانی بود که در جریان مراسم تحلیفش با وی خداحافظی کرد.

 

مشاوران کاخ سفید و مقامات دولت سابق آمریکا گفتند: با گذشت چندین ماه از زمان گذار قدرت بین اوباما و ترامپ این دو مقام در برقراری روابط کاری یا دوستانه ناکام بوده‌اند.

 

دیوید اکسلرود که در سال‌های نخست ریاست جمهوری اوباما به عنوان مشاور ارشد وی خدمت کرده بود، گفت: فکر نمی‌کنم که ترامپ و اوباما ارتباطی داشته باشند. در جریان دوره گذار قدرت اوباما هرکار که می‌توانست انجام داد اما در این بین رویدادهایی نیز رخ داده است.

 

خیلی غیرعادی نیست که ترامپ و اوباما روابط خوبی با یکدیگر نداشته باشند. چندین سال قبل ترامپ در توطئه‌ای دست داشت که می‌گفت، اوباما در آمریکا متولد نشده و در حقیقت وی متولد کنیاست.

 

با این حال به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر سال گذشته این دو مقام به مدت بیش از یک ساعت در کاخ سفید با یکدیگر صحبت کردند و ترامپ اعلام کرد که آنها روابط گرمی برقرار کردند.

 

در جریان مراسم تحلیف ترامپ همه چیز خوب بود اما به تدریج روابط بدتر شد و به دنبال توئیت‌های ترامپ در مارس سال جاری میلادی این مساله به اوج خود رسید.

 

ترامپ در این توئیت‌ها اوباما را متهم کرد که دستور داده از برج ترامپ در نیویورک جاسوسی شود. این ادعای بی‌پایه و اساس که تیم اوباما آن را رد کرد باعث ناراحتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا شد.

 

ترامپ در مه سال جاری میلادی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت: اوباما رفتار بسیار خوبی با من داشت اما مدتی نگذشت که ما با یکدیگر دچار اختلاف شدیم و درحقیقت در حال حاضر هیچ رابطه‌ای بین ما وجود ندارد.

 

بسیار رایج و معمول است که روسای جمهور فعلی برای مشورت یا صحبت‌های کاری با روسای سابق کشورشان ارتباط برقرار کنند.

 

اکسلرود گفت: این اقدام یعنی مشورت گرفتن از روسای جمهور سابق اغلب مفید است اما امری اجباری محسوب نمی‌شود. این مساله کاملا به صلاح‌دید رئیس‌جمهور فعلی بستگی دارد اما در حال حاضر به خاطر آنکه ترامپ اتهاماتی را به اوباما وارد کرده هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

 

این در حالی است که اوباما یک ماه پس از آنکه زمام امور کشور را به دست گرفته بود در تماسی تلفنی با جورج بوش وی را مطلع کرد که قصد دارد خروج نیروها از عراق را اعلام کند؛‌ اقدامی که به گفته مشاوران فراتر از تواضع و ادب بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------