انتقاد ترامپ از تازه‌ترین حکم قضایی علیه فرمان جنجالی مهاجرت



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,ترامپ

رییس جمهور آمریکا در تازه‌ترین انتقاد از قوه قضاییه در جریان مبارزات حقوقی نسبت به فرمان مهاجرتی جنجالی‌اش از حکم یکی از دادگاه‌های فدرال آمریکا علیه این دستور انتقاد کرد. 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد دادگاه استیناف حوزه نهم بار دیگر علیه فرمان ممنوعیت سفر رای داد آن هم در زمان خطرناکی در تاریخ دادگاه عالی کشورمان.

 

روز دوشنبه سه قاضی دادگاه استیناف حوزه نهم علیه نسخه اصلاح شده دستور مهاجرتی ترامپ رای دادند و از توئیت‌های پیشین رییس جمهور علیه خودش در صدور این حکم استفاده کردند.

 

این چندمین بار است که یکی از دادگاه‌های آمریکا علیه دستور مهاجرتی ترامپ که برای اولین بار در فوریه سال جاری میلادی صادر شد، رای می‌دهد.

 

ترامپ در این دستور مهاجرتی، اعلام کرده بود که پناهجویان و شهروندان شش کشور مسلمان به صورت موقت از ورود به آمریکا منع می‌شوند.

 

این سه قاضی در حکم جدید خود گفتند: ما به این نتیجه رسیدیم که ترامپ در صدور این فرمان مهاجرتی از اختیاراتی که کنگره به او تفویض کرده، فراتر رفته است. حتی برای رییس جمهور مهاجرت موضوعی نیست که به تنهایی درخصوص آن تصمیم‌گیری شود.

 

این قضات با حکم ماه مارس "دریک واتسون"، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا موافق بودند. واتسون در این حکم اعلام کرده بود که مفاد اصلی دستور تجدیدنظر شده مهاجرتی ترامپ نقض قانون اساسی است چراکه در وهله اول هدفش اعمال تبعیض علیه مسلمانان است.

 

ترامپ پیش‌تر نیز از دادگاه استیناف حوزه نهم انتقاد کرده بود.

 

وی همچنین بارها از قضات فدرال کنونی آمریکا و احکامی که برخلاف میل ترامپ صادر می‌کنند، انتقاد کرده است؛ انتقادات بی‌سابقه‌ای که از جانب رییس جمهور فعلی نسبت به قوه قضاییه در عصر مدرن مطرح شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------