پوتین: آمریکا حاضر به همکاری علیه تروریسم در سوریه نشد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: آمریکا حاضر نشد به وعده های ضدتروریستی خود در سوریه عمل کند و واشنگتن از اجرای توافق نهایی با مسکو در این زمینه سر باز زد.

 به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان آمریکایی انجام داده، بیان کرده است.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان پوتین نوشت: روسیه و آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به توافق در باره سوریه و همکاری برای مبارزه با تروریسم در این کشور بسیار نزدیک شده بودند، اما طرف آمریکایی در مرحله نهایی از پذیرش توافق های به دست آمده سر باز زد.

 

وی افزود: با آمریکا در باره هماهنگی مسائل مربوط به امنیت پروازها در سوریه گفت وگو کردیم و متاسفانه این تنها موضوعی بود که توانستیم به توافق برسیم.

 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که بیشتر از این توافق با آمریکا پیشرفتی حاصل نشد، در حالیکه مسکو قصد داشت در باره اقدام های مشترک، تعیین مناطق استقرار تروریست ها در سوریه و همکاری در مبارزه با این گروهها با طرف آمریکایی به توافق برسد.

 

پوتین گفت: از نگاه من، باید اهداف را برای مبارزه با تروریسم تعیین می کردیم و در باره حمله های مشترک هم به توافق می رسیدیم.

 

رئیس جمهوری روسیه افزود: به توافق نهایی بسیار نزدیک شده بودیم، اما در لحظه آخر شرکای آمریکایی به دلایل سیاسی از توافق با روسیه سر باز زدند.

 

لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای وقت وی پس از چند ماه مذاکرات مداوم کارشناسان دو کشور در 19 شهریور ماه توافق محرمانه ای را در ژنو امضا کردند که در آن واشنگتن پذیرفت به وعده یک ساله جدا کردن گروههای مسلح تحت الحمایه خود از تروریست ها اقدام کند.

 

همچنین در بخش دیگر از موافقت انجام شده بر لزوم مرزبندی بین مناطق تحت کنترل تروریست ها به ویژه داعش و جبهه النصره با گروههای معارض به عنوان اولویت اصلی و جدا کردن این گروهها از تروریست های جبهه النصره تاکید شده بود، تا زمینه سرکوب گسترده گروههای تروریستی فراهم شود.

 

در حالیکه بسیاری از گروههای مسلح ضدسوری تحت حمایت واشنگتن به صورت مستقیم با گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره علیه مردم و ارتش سوریه عملیات انجام می دادند، اما آمریکا از اجرای وعده ها و تعهدات ضدتروریستی خود سر باز زد.

 

روسیه از مهرماه سال 1394 در قالب همکاری ضدتروریستی با سوریه افزون بر استفاده از یگان هوافضای خود مستقر در حمیمیم استان لاذقیه، از واحدهای دریایی و زیر دریایی و همچنین بمب افکن های قاره پیما برای بمباران اهداف تروریست های ضدسوری به ویژه داعش و جبهه النصره بهره می گیرد که سبب توقف پیشروی آنها و آغاز شکست های پیاپی شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------