عربستان: تمام درها به روی همکاری با عراق باز است/ اختلافی با هم نداریم



    اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,حیدر العبادی

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع عربستان تاکید کرد، منطقه شاهد مشکلات بزرگی است که می‌توان آنها را با همکاری و کمک حل کرد. محمد بن سلمان نیز تاکید کرد، عراق امکانات و بسترهای بیشتری از عربستان برای موفقیت دارد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ وی در محل اقامت خود در شهر مکه مکرمه میزبان محمد بن سلمان بن عبد العزیز،‌ وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور بود.

 

طبق این بیانیه دو طرف به گفتگو درباره همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم، تقویت روابط دوجانبه و منافع مشترک پرداختند. العبادی با وزیر دفاع عربستان درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی،‌ کشاورزی و صنعت و تقویت همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم سخن گفت.

 

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه جهان عرب و جهان اسلام باید در سازندگی‌، بازسازی و توسعه مشارکت کند، گفت: منطقه ما شاهد مشکلات بزرگی است که می‌توان آنها را با همکاری و کمک حل کرد.

 

العبادی در ادامه این گفتگو تاکید کرد:‌ رویکرد عراق آن است که در هیچ تنشی شرکت نکند بلکه خود بخشی از عوامل ثبات و توافق باشد.

 

وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان نیز در این دیدار گفت: عربستان و عراق با چالش‌ها و خطرات مشترکی مواجه هستند.

 

وی افزود: افراط‌گرایی پدیده‌ای تشکیل یافته از مجموعه‌ای از حوادث پیچیده از جمله عدم ثبات برخی کشورها است اما عربستان نسبت به تلاش‌ها و رویکرد عراق در این زمینه امیدوار است و به زودی از طریق شورای هماهنگی دو کشور بخش مهمی از این مسیر طی خواهد شد.

 

وزیر دفاع عربستان در ادامه گفت:‌ عراق امکانات و بسترهای بیشتری از عربستان برای دستیابی به موفقیت دارد از جمله موقعیت عالی،‌ ذهن‌های قوی و دو رودخانه دجله و فرات.

 

وی افزود:‌ از آنجایی که هیچ اختلاف واقعی میان دو کشور وجود ندارد، عربستان برای حمایت از عراق اعلام آمادگی می‌کند.

 

بن سلمان در ادامه همکاری‌ها میان دو طرف را نقطه تحول مهمی در منطقه دانست و تاکید کرد: تمامی درها برای همکاری با عراق گشوده هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------