آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ابتکار عمل وزیر خارجه آمریکا برای توسعه روابط با روسیه



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,وزیر خارجه آمریکا

به دنبال لغو توافقنامه امنیت پرواز میان روسیه و آمریکا و بالاگرفتن تنش میان دو کشور، منابع اعلام کردند وزیر خارجه آمریکا برنامه ویژه‌ای را برای توسعه روابط سازنده با روسیه تنظیم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا برنامه‌هایی را در سه بخش مختلف برای توسعه همکاری‌ها با روسیه آماده کرده است.

 

براین اساس قسمت نخست، شامل گفتگو با روسیه در خصوص فروش سلاح‌های نظامی به طالبان، موضوع حوادث مرتبط با دیپلمات‌های آمریکا و کنترل آنها در مسکو است.

 

در قسمت دوم ایجاد همکاری با روسیه در مناطقی که دارای منافع استراتژیک برای آمریکا است از جمله موضوع سلاح‌های کشتار جمعی، تحولات سوریه، شکست داعش، تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و همچنین کار مشترک در خصوص امنیت سایبری.

 

در بخش پایانی این طرح نیز به اهمیت حفظ رابطه با روسیه برای ثبات استراتژیکی آمریکا اشاره شده است.

 

روابط روسیه و آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی تحولات اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه رو به تیرگی گذاشت.

 

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، اخراج ۳۵ دیپلمات روس در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی توسط دولت اوباما، متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین دست داشتن سرویس‌های امنیتی روسیه در حملات سایبری به آمریکا مجموعه‌ای از اتهامات واشنگتن به مسکو است که روابط دو کشور را به پایین‌ترین سطح خود پس از جنگ سرد رسانده است.

 

با این وجود دونالد ترامپ همواره در شعارهای انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  از برقراری روابط سانده با مسکو خبر داده بود اما تا کنون وی نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------