دانفورد: قضاوت درباره همکاری پکن و واشنگتن زود است/پرونده بحران قطر دست تیلرسون است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , دانفورد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به مباحث بحران قطر و عملیات در رقه و اقدامات آمریکا در سوریه گفت برای موفقیت‌آمیز خواندن همکاری پکن و واشنگتن در اعمال فشار علیه کره‌شمالی زود است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: بسیار زود است که بتوان مشخص کرد که آیا همکاری و هماهنگی واشنگتن و پکن برای اعمال فشار علیه کره‌شمالی به منظور محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ موفقیت‌آمیز بوده است.

 

قرار است فردا (چهارشنبه) وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا در ملاقات با مقام‌های چینی به بحث و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات شبه‌جزیره کره بپردازند.

 

دانفورد تصریح کرد: یکی از عناصر کلیدی در متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای در کره در گرو همکاری با چین است.

 

وی اظهار کرد: برای قضاوت در مورد رویدادهای چند هفته گذشته کمی زود است.

 

این مقام ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد، وزارت دفاع این کشور از تلاش‌های رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور حمایت می‌کند.

 

دانفورد اظهار کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی همچنان در مسیر حرکت به سمت کلاهک‌های هسته‌ای پیش می‌رود.

 

از سوی دیگر دانفورد گفت: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا طی روزهای آینده با همتای ترک خود دیدار خواهد کرد؛ دیداری که محوریت آن گفت‌وگو درباره ارائه تجهیزات آمریکایی به مبارزان کرد خواهد بود.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین تاکید کرد، ایالات متحده با ارتش روسیه برای جلوگیری از کشمکش و مقابله در سوریه بار دیگر ارتباط برقرار می‌کند.

 

این اظهارنظر از سوی ژنرال جوزف دانفورد پس از آن مطرح شد که مسکو هشدار داده با جنگنده‌های آمریکایی که وارد حریم هوایی فرات می‌شوند، برخورد می‌کند؛ ساقط شدن یکی از جنگنده‌های سوری توسط یکی از جنگنده‌های آمریکایی روز یکشنبه رخ داد و نخستین باری بود که چنین اتفاقی می‌افتد.

 

وی ادامه داد: ما به صورت دیپلماتیک و نظامی در ساعات آتی برای کاهش تنش با روسیه تماس‌هایی خواهیم داشت. خط ارتباطی میان روسیه و آمریکا برای کاهش تنش میان ارتش دو کشور هنوز پابرجاست.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنرانی در "National Press Club"‌ گفت: نظامیان آمریکایی در پایگاه العدید قطر با همتایان روس خود در پایگاه حمیمیم سوریه همچنان در تماس هستند.

 

این مقام ارشد آمریکایی همچنین افزود که روند کاهش تخاصم در ساعات اولیه روز یکشنبه احیا شد. روسیه مشخص کرده که هدف‌شان در سوریه همانند ما مقابله و شکست داعش است. هدف معین ما از میان برداشتن داعش در رقه و جنوب سوریه است و ما برای احیای کاهش تنش و تخاصم در ساعات آتی همکاری خواهیم کرد.

 

ژنرال دانفورد ادامه داد: من مطمئنم که نیروهای ما قابلیت و توانایی محافظت از خودشان را دارند.

 

دانفورد تاکید کرد: عملیات ما در رقه و موصل تاکتیکی است و جنگ ما علیه تروریسم طولانی خواهد بود.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در عین حال مدعی شد، ایران نفوذ منفی در منطقه دارد و نقش آن هیچ کمکی در اوضاع سوریه ندارد!

 

دانفورد در ادامه به بحث قطر و بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: مساله حل بحران مذکور به رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا محول شده است. اما عملیات نظامی ما به رغم این بحران در منطقه خلیج فارس ادامه دارد.

 

وی افزود: تحرکات آمریکایی علیه نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه در جهت دفاع از خود است و نیروهای محلی در رقه بعد از آزادسازی آن بر شهر تسلط خواهند داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------