احتمال آزمایش جدید هسته‌ای کره شمالی



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , آزمایش جدید هسته‌ای کره شمالی

بنابر اعلام مقامات آمریکایی، ماهواره‌های این کشور نتوانسته‌اند فعالیت‌های جدیدی را در یک سایت زیرزمینی را که برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، تشخیص دهد. 

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی به شبکه خبری سی.ان.ان خبر دادند که بنا بر عکس‌های جدید ماهواره‌ای هنوز مشخص نیست که پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای انجام آزمایش جدید هسته‌ای است. اما این مقامات اعلام نگرانی کردند که ممکن است هم‌زمان هنگام سفر مقامات چینی به واشنگتن در روز چهارشنبه، پیونگ یانگ یک آزمایش هسته‌ای را انجام دهد.

 

به گزارش سی.ان.ان انتظار می‌رود که کره شمالی خود را برای انجام آزمایش هسته‌ای ششم آماده کند؛ هم‌چنین پاسخ‌های نظامی لازم در صورت بروز چنین اقدامی از سوی آمریکا آماده شده است.

 

اگر کره شمالی یک آزمایش هسته‌ای جدید را انجام دهد باعث فشار بیش‌تر ترامپ بر چین در مورد عدم کارآمدی کنترل کره‌شمالی خواهد شد.

 

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا به دنبال افزایش همکاری با چین بر سر مساله هسته‌ای کره شمالی است.

 

مقامات آمریکایی به سی.ان.ان گفتند که نمی‌توانند حداقل تا یک سال آینده در مورد کارآمدی فشارهای چین برای توقف برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی اظهارنظری کنند.

 

به گزارش ایسنا، کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای را در سال‌های 2006، 2008، 2013 و 2016 انجام داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------